Кафедра української та іноземних мов


Лук’янець Тетяна Геннадіївна
Завідувач кафедри української та іноземних мов
Ми раді вітати Вас!
На даній сторінці Ви знайдете інформацію про нашу кафедру: навчання, нормативно-правову базу, новини українського та світового спорту, а також важливі події, заходи, конференції в яких Ви можете прийняти участь особисто.
Перелік дисциплін, що викладаються на кафедрі
Обов’язкові компоненти:
І бакалаврський рівень освіти:
УКРАЇНСЬКА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)
В умовах розбудови України, закріплення української мови як державної постала настійна потреба впровадження української мови в усі сфери життєдіяльності держави, забезпечення використання її у професійній діяльності кожного.
Завдання вищої школи – готувати фахівців нової генерації: кваліфікованих, грамотних, мовно компетентних, які б досконало, ґрунтовно володіли українською літературною мовою у повсякденно-професійній сфері, набули навичок комунікативно виправданого використання засобів мови, оволоділи мовою конкретної спеціальності, фаху. Акцент переноситься з традиційної настанови – засвоєння відомостей про літературні норми усіх рівнів мовної ієрархії – на формування навичок професійної комунікації, студіювання особливостей фахової мови, на розвиток культури мови, мислення і поведінки особистості.
Отже, майбутнім фахівцям мова потрібна не як сукупність правил, а як система світобачення, засіб культурного співжиття в суспільстві, самоформування і самовираження особистості. Науково доведено, що стрижневими компонентами професійно-комунікативної діяльності є мовленнєва компетенція і компетентність.
Реалізація цього завдання у закладах вищої освіти України здійснюється шляхом вивчення курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Зміст дисципліни покликаний не лише узагальнити й систематизувати знання з української мови, набуті студентами у середній школі, а й сформувати мовну особистість, обізнану з культурою усного і писемного мовлення, яка вміє в повному обсязі використовувати набуті знання, уміння і навички для оптимальної мовної поведінки в професійній сфері.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Нормативно-стильові основи професійного мовлення», «Наукова комунікація як складова фахової діяльності», «Професійна комунікація». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
ІНОЗЕМНА (АНГЛІЙСЬКА / НІМЕЦЬКА) МОВА
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійних, повсякденно-побутовій та соціально-культурній сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї навчальної дисципліни, будуть використані здобувачами вищої освіти у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця як іноземна мова за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, спортивна фізіологія, фізична реабілітація, теорія обраного виду спорту, менеджмент спорту, рекреація, ТМФВ тощо.
Обсяг дисципліни – 6 кредитів ЄКТС. Основні теми: «Будьмо знайомі», «Мій робочий день», «Життя університету», «Подорожі. Екскурсії містом», «Покупки. Їжа», «Наша спеціальність», «Карта світу. Великобританія», «Олімпійський рух», «У здоровому тілі – здоровий дух», «Наша спеціальність у тренувальному процесі». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК ІНОЗЕМНА
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійних, повсякденно-побутовій та соціально-культурній сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї навчальної дисципліни, будуть використані здобувачами вищої освіти у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця як іноземна мова за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, спортивна фізіологія, фізична реабілітація, теорія обраного виду спорту, менеджмент спорту, рекреація, ТМФВ тощо.
Обсяг дисципліни – 6 кредитів ЄКТС. Основні теми: «Знайомство», «Освіта», «Житло», «Місто. Країна», «Продукти. Страви», «Торгівля. Магазини промислових товарів», «Здоров'я», «Види спорту», «Сучасний олімпійський спорт», «НУФВСУ», «Київ – столиця України», «Український спорт на світовій арені», «Тарас Григорович Шевченко», «Україна». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
Вибірковий блок:
І бакалаврський рівень освіти:
ІНОЗЕМНА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійній, в повсякденно-побутовій та соціально-культурній сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї навчальної дисципліни, можуть будуть використані здобувачами І бакалаврського рівня вищої освіти як у тренерській професійній діяльності, так і у діяльності рефері, гравця або коментатора, зокрема для повсякденного спілкування на тренуванні, вивчення англомовних експертних коментарів, оглядів та футбольної аналітики, а також для іншої професійної комунікації в межах англомовної футбольної спільноти всього світу.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Football Talk: Specific Linguistic Characteristics of the New Football Vocabulary – Terms, Slang, Jargon, Abbreviations, the Art of Football Cliches», «Football pitch. Goal/Net», «Team. Squad/Line-up. Starting XI/Positions», «Peculiarities of Goalkeeping Techniques. Clearance», «Mastering Finishing Techniques or Numerous Ways to Score a Goal», «Passing and Shooting Skills», «Types of Passes and Shots», «The Art of Penalty Scoring. Penalty Styles», «Set-Pieces Delivery - the Most Sophisticated in the World’s Football», «Atacking Actions. Playing on the Break», «Defensive Tactics». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ІНОЗЕМНА МОВА У СЕРЕДНІЙ ОСВІТІ
Дисципліна «Іноземна мова у середній освіті» спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь у читанні, письмі та мовленні у навчально-професійній та соціально-культурній сферах комунікації.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Привітання, прощання та форми звертання», «Вибачення та подяка», «Знайомство», «Телефонна розмова», «Прохання та дозвіл», «Бронювання місць в готелі», «Замовлення квитків», «Запрошення. Прийом гостей», «Ділові папери», «Тексти для додаткового читання по спеціалізації». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ІНОЗЕМНА МОВА У ТРЕНЕРСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійній, в повсякденно-побутовій та соціально-культурній сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї навчальної дисципліни, можуть будуть використані здобувачами І бакалаврського рівня вищої освіти як у тренерській професійній діяльності, так і у діяльності рефері, гравця і коментатора, зокрема для повсякденного спілкування на тренуванні, вивчення англомовних експертних коментарів, оглядів та футбольної аналітики, а також для іншої професійної комунікації в межах англомовної футбольної спільноти всього світу.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Substitution. Subs to Bring on», «Officiating. Refereeing Decisions», «Offences and Sanctions», «Booking and Sending-off», «Awarding a Penalty», «Following Fair Play Principles and Preventing Anti-Football on the Pitch», «Words that Come with VAR System. Awarding/Disallowing Goals», «The Latest Football News», «Comments on Football Matches», «Football Coverage», «Types of Football Coverage». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ІНОЗЕМНА МОВА У СФЕРІ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
Дисципліна «Іноземна мова у сфері фізичної культури і спорту» спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь у читанні, письмі та мовленні у навчально-професійній та соціально-культурній сферах комунікації.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Привітання, прощання та форми звертання», «Вибачення та подяка», «Знайомство», «Телефонна розмова», «Прохання та дозвіл», «Бронювання місць в готелі», «Замовлення квитків», «Запрошення. Прийом гостей», «Ділові папери», «Тексти для додаткового читання по спеціалізації». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ІНОЗЕМНА МОВА У ФІТНЕСІ ТА РЕКРЕАЦІЇ
Програма вивчення навчальної дисципліни «Іноземна мова у фітнесі і рекреації» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів напряму «Фітнес і рекреація». Програма є професійно зорієнтованою і організована відповідно до специфічних умінь загального характеру, необхідних у різноманітних професійних сферах і спілкуванні. Зміст програми спрямований на формування професійної комунікативної компетенції, розвиток якої відбувається відповідно до предметних знань студентів, і здійснюється в межах ситуативного контексту, пов’язаного зі спеціалізацією. Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми диференціюються за лексичним та граматичним наповненням:
1. Кар’єра в галузі фізичного виховання та фітнесу.
2. Як англійська може допомогти вашій кар’єрі.
3. Категорії спорту. Фітнес.
4. Вчитель фізичної культури. Тренер з фітнесу.
5. Принципи спортивного тренування.
6. Тіло людини.
7. Спортивні травми.
8. Психологія спорту.
9. Рекреація: теорія і практика.
10. Рекреація: полікультурний підхід.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ІНОЗЕМНА МОВА У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ В ОСВІТНІЙ І ВИРОБНИЧІЙ СФЕРАХ
Дисципліна «Іноземна мова у фізичному вихованні в освітній і виробничій сферах» спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь у читанні, письмі та мовленні у навчально-професійній та соціально-культурній сферах комунікації.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Привітання, прощання та форми звертання», «Вибачення та подяка», «Знайомство», «Телефонна розмова», «Прохання та дозвіл», «Бронювання місць в готелі», «Замовлення квитків», «Запрошення. Прийом гостей», «Ділові папери», «Тексти для додаткового читання по спеціалізації». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ІНОЗЕМНА МОВА У ФІЗКУЛЬТУРНО-СПОРТИВНІЙ РЕАБІЛІТАЦІЇ
Дисципліна «Іноземна мова у фізкультурно-спортивній реабілітації» спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та в письма у навчально-професійних сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення даної навчальної дисципліни, будуть використані магістрами у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця, як іноземна мова за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, спортивна фізіологія, біомеханіка та біологія спорту, фізична терапія, ерготерапія та фізична реабілітація, теорія обраного виду спорту, менеджмент спорту, рекреації, ТМФВ тощо.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Bioenergetics», «Neuromuscular Concepts», «Cardiorespiratory Considerations», «Physical training», «Environmental considerations», «Nutrition and body weight control», «Special considerations».
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ІНОЗЕМНА МОВА У СФЕРІ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
Дисципліна «Іноземна мова у сфері фізичної культури і спорту» спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь у читанні, письмі та мовленні у навчально-професійній та соціально-культурній сферах комунікації.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Привітання, прощання та форми звертання», «Вибачення та подяка», «Знайомство», «Телефонна розмова», «Прохання та дозвіл», «Бронювання місць в готелі», «Замовлення квитків», «Запрошення. Прийом гостей», «Ділові папери», «Тексти для додаткового читання по спеціалізації». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ІНОЗЕМНА МОВА У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
Дисципліна «Іноземна мова у сфері охорони здоров’я» спрямована на формування визначених освітньою програмою фахових компетентностей для складання незалежного державного оцінювання для вступу в магістратуру, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь у читанні, письмі та мовленні у навчально-професійній та соціально-культурній сферах комунікації. Програма єдиного вступного іспиту створена з урахуванням Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти (рівень В1-В2). Зміст завдань для здійснення контролю якості сформованості іншомовної комунікативної компетентності уніфіковано за видами і формами завдань. У Програмі враховано особливості англійської мови. Об’єктами оцінки є мовленнєва компетентність у читанні, а також мовні лексичні та граматичні компетентності. Зміст тестових завдань ґрунтується на автентичних зразках літературного мовлення, прийнятого в країнах, мову яких вивчають, відповідно до сфер спілкування і тематики текстів, визначених ПРОГРАМОЮ ЄДИНОГО ВСТУПНОГО ІСПИТУ З ІНОЗЕМНИХ МОВ для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста)
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми диференціюються за лексичним та граматичним наповненням:
1.«Сім’я та сімейні відносини. Іменники, категорія роду іменника, присвійний відмінок».
2. «Повсякденні обов’язки. Їжа. Артикль. Неозначений артикль. Означений артикль. Відсутність артикля перед іменниками».
3. «Дім. Проживання. Проживання в готелі. Займенники».
4. «Покупки. Прикметники».
5. «Професійна діяльність та зайнятість. Прислівники».
6. «Особистісні характеристики та зовнішність. Прийменники.».
7. «Подорожі. Екологія. Дієслово».
8. «Здоров’я і охорона здоров’я. Сполучник, числівник».
9. «Освіта. Типи речень».
10. «Культура. Словотвір».
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ДІЛОВА ІНОЗЕМНА МОВА
Ділова іноземна мова є невід’ємною складовою в опануванні здобувачами вищої освіти професійно спрямованої іноземної мови, яка забезпечує формування професійної компетентності студентів. Дисципліна є важливим напрямом підготовки сучасного фахівця, оскільки забезпечує ефективну професійну комунікацію в ситуаціях ділового спілкування, являється важливою передумовою встановлення ефективних професійних та економічних контактів у сфері ділових відносин.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Тематика дисципліни складається з трьох модулів: «Бізнес та бізнес організації» («Business and business organizations: general information»); «Влаштування на роботу» («Applying for a job»); «Робота в компанії» («Working in a company»).
Зазначена дисципліна має сформувати у здобувачів вищої освіти уміння і навички грамотного доцільного мовлення у ситуаціях ділової, професійної та наукової комунікації. Студенти повинні мати сформовані компетентності щодо культури мовлення і мислення, пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, проведення досліджень на відповідному рівні.
ІІ магістерський рівень освіти:
Обов’язкові компоненти:
ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНА ІНОЗЕМНА МОВА
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійних сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї навчальної дисципліни, будуть використані магістрами у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця, як іноземна мова за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, спортивна фізіологія, біомеханіка та біологія спорту, фізична реабілітація, теорія обраного виду спорту, менеджмент спорту, рекреація, ТМФВ тощо.
Обсяг дисципліни – 10 кредитів ЄКТС. Основні теми: Physical Activity and Your Health. Fitness and You. Planning a Personal Activity Program. Training and Safety for Physical Activities. Physical Activity Injuries. Sport as Social Institution. The Nature of Sport. Theoretical Perspectives of Sport. Social Issues in Sport. Sport for All. Inclusive Sport and Play – the Basics. Sport and Play – Making it Inclusive.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНА УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК ІНОЗЕМНА
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійних сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї навчальної дисципліни, будуть використані здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця, як українська мова як іноземна за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, спортивна фізіологія, біомеханіка та біологія спорту, фізична терапія та ерготерапія, теорія обраного виду спорту, менеджмент спорту, рекреація, ТМФВ тощо.
Обсяг дисципліни – 10 кредитів ЄКТС. Основні теми: Процедура підготовки та захисту магістерської роботи. Структура магістерської роботи. Етапи роботи над науковою та методологічною базою. Обґрунтування результатів дослідження. Особливості створення та представлення презентації магістерської роботи. Захист магістерської роботи. Анотування наукової статті з фаху. Реферування наукової статті з фаху.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
ІІІ (освітньо-науковий) рівень:
Обов’язкові компоненти:
НАУКОВИЙ ДИСКУРС У СУЧАСНИХ ІНОЗЕМНИХ МОВАХ
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-науковою програмою загальних та фахових компетентностей серед здобувачів наукового ступеня доктора філософії.
Під час вивчення цієї дисципліни здобувачам пропонується розглянути особливості англомовного наукового дискурсу. Теоретична складова курсу передбачає розрізнення підстилів і жанрів наукового стилю в аспектах їх змістового наповнення та мовно-стилістичного забарвлення. Здобувачі мають можливість детальніше розглянути лексичні особливості наукової мови, а також граматичні особливості наукового тексту, його морфологію і синтаксис.
Практичним компонентом курсу є по-перше, розвиток навичок професійного читання наукового тексту з метою сприйняття, інтерпретації та подальшого використання інформації; по-друге, розвиток вмінь реферування та анотування наукових текстів для забезпечення дотримання вимог академічної доброчесності.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
ІНШОМОВНИЙ НАУКОВИЙ ТЕКСТ: КОМПОЗИЦІЯ І ПРАГМАТИКА
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей серед здобувачів наукового ступеня доктора філософії.
Під час вивчення цієї дисципліни здобувачам пропонується розглянути науковий текст як таку структурно-композиційну цілісність, яка спрямована на досягнення конкретної комунікативно-прагматичної мети. Зокрема, аналіз архітектоніки наукового тексту передбачає визначення структурних особливостей абзаців, смислового навантаження речень та інформативного центру в них. Теоретична складова курсу виявляє причино-наслідкові зв’язки між компонентами наукового тексту. Практичний компонент курсу стосується з’ясування комунікативно-прагматичної цінності текстів наукового стилю (наукової статті і наукового відгуку) та застосування розробленої структури для когерентного представлення змістового наповнення у межах тексту певного жанру.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
Вибірковий блок:
МІЖНАРОДНА НАУКОВА СТАТТЯ: АЛГОРИТМ ПІДГОТОВКИ ДО ПУБЛІКАЦІЇ
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-науковою програмою загальних та фахових компетентностей серед здобувачів наукового ступеня доктора філософії.
Під час вивчення цієї дисципліни здобувачам пропонується розглянути алгоритм підготовки наукової статті до публікації: постановка мети публікації, пошук наукового видавництва, яке відповідає цій цілі, визначення (звуження) змістового наповнення статті, написання тексту статті за результатами попередньо проведеного дослідження, а також із дотриманням вимог видавництва, редагування тексту, листування з редакцією та ін. Зокрема, буде звернено особливу увагу на мовний компонент роботи над статтею. Окрім опрацювання загальних вимог до структури і композиції статті, здобувачі матимуть можливість розглянути особливості оформлення метаданих і списку використаних джерел.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
КУЛЬТУРА ПУБЛІЧНОГО ВИСТУПУ
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь у читанні, аудіюванні, мовленні та в письмі у навчально-професійних сферах комунікації.
Знання та вміння, отримані під час вивчення даної навчальної дисципліни, будуть використані аспірантами у переважній більшості таких дисциплін професійної та практичної підготовки фахівця: українська мова як іноземна за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, спортивна фізіологія, біомеханіка та біологія спорту, фізична терапія та ерготерапія, теорія обраного виду спорту, менеджменту спорту, рекреації, ТМФВ тощо.
Обсяг дисципліни – 4 кредити ЄКТС. Основні теми: Загальні положення про публічний виступ та його види; Елементи виступу, які сприяють його успішності; Підготовка до виступу, як головна передумова успіху публічного виступу; Риторичний аспект публічного мовлення; Мовленнєва діяльність публічної особи; Культура ведення суперечки; Оратор і вимоги до нього Партнерський діалог; Діалогічне красномовство; Основа ведення дебатів. Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ДІЛОВА ІНОЗЕМНА МОВА
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-науковою програмою загальних та фахових компетентностей серед здобувачів наукового ступеня доктора філософії.
Під час вивчення цієї дисципліни здобувачам пропонується підготуватися до складання міжнародного сертифікованого тесту з ділової іноземної (англійської) мови Cambridge English Business Higher (BEC), який підтверджує третій найвищий рівень володіння мовою С1 відповідно до загальноєвропейської класифікації CEFR. Зокрема, буде звернено особливу увагу на такі складові частини тесту, як читання (загальне переглядове та детальне з використанням мовних компонентів), письмо (короткий структурний опис графіку і офіційний лист/пропозиція/звіт), слухання (із метою нотування, поєднання двох змістових частин висловлювання, виконання тесту множинного вибору), говоріння (коротка бесіда, монологічне висловлювання, обговорення теми ділової сфери). Окрім опрацювання загальних вимог до виконання тесту, здобувачі матимуть можливість не лише покращити словниковий запас бізнес спрямування, але й розвивати вище перелічені комунікативні навички на високому мовному рівні.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ПРАКТИКУМ З ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь у читанні, аудіюванні, мовленні та в письмі у навчально-професійних сферах комунікації.
Знання та вміння, отримані під час вивчення даної навчальної дисципліни, будуть використані аспірантами у переважній більшості таких дисциплін професійної та практичної підготовки фахівця: українська мова як іноземна за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, спортивна фізіологія, біомеханіка та біологія спорту, фізична терапія та ерготерапія, теорія обраного виду спорту, менеджменту спорту, рекреації, ТМФВ тощо.
Обсяг дисципліни – 4 кредити ЄКТС. Основні теми: Процедура підготовки та захисту дисертаційної роботи; Структура дисертаційної роботи; Етапи роботи над науковою та методологічною базою; Обґрунтування результатів дослідження; Особливості створення та представлення презентації дисертаційної роботи; Захист дисертаційної роботи; Анотування наукової статті з фаху; Реферування наукової статті з фаху. Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
Кафедра іноземних мов утворена 1949 р., а в 1992 року її було реорганізовано у кафедру української та іноземних мов.
За період існування її очолювали Ніна Павлова-Барятинська (1949-1953); Микола Марфієвич (1960-1964); Любов Ліпська (1964-1991), яка працювала в університеті 43 роки (за участь у київському підпіллі як учасник бойових дій та була нагороджена медалями та орденом Вітчизняної війни II ступеня); Л. Бардіна (1992-2015). З 2015 р. кафедру очолює Кудря Микола Миколайович, кандидат педагогічних наук, доцент.
Метою викладання мов в університеті є розвиток у студентів мовної компетенції та ії, що необхідні їм для ефективної участі у процесі навчання та в тих ситуаціях професійного спілкування, у яких вони можуть опинитися. Тому на заняттях студенти університету знайомляться з культурно-етичними нормами, звичаями і традиціями народу, мову якого вивчають. Викладачі кафедри поєднують принципи комунікативності та системного вивчення граматики, використовуючи як традиційні, так і нові активні форми і методи навчання.
За період існування кафедри написано і захищено п’ять кандидатських дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук (В. А. Бухбіндер, Л. О. Ліпська, Т. Ф. Заремба, О. П. Алексєєнко, О. В. Ліплянська). Опубліковано навчально-методичні посібники, серед яких основні: "Oral Topics for sports students", "Rehabilitation techniques in sports medicine", "Olympic Glimpses" "Dance Sport", "Biathlon", "Heavy weight athletics", "Track-and-Field Athletics" для студентів вищих навчальних закладів фізичного виховання та cпорту та розмовник «Олімпійці розмовляють англійською» (у трьох частинах).
Викладачі кафедри української і іноземних мов здійснюють науково-дослідну роботу, яка знаходить відображення у статтях та тезах доповідей на всеукраїнських та міжнародних науково-методичних конференціях, зокрема за кордоном. Під час проведення в університеті міжнародних конференцій, конгресів, симпозіумів вони разом з кращими студентами систематично працюють як перекладачі з делегаціями різних країн.
На кафедрі активно ведеться науково-дослідна робота серед студентів, підсумком якої є щорічні загальноуніверситетські студентські науково-практичні конференції з української мови «Лінгвістичні та країнознавчі аспекти вивчення української мови», з іноземних мов «Студент та олімпійський спорт», з української мови як іноземної «Спорт та здоров’я».
Починаючи з 1950-х років на кафедрі здійснюють мовну підготовку фахівців з фізичної культури і спорту − громадян різних країн. Дипломи про вищу освіту та присвоєння наукових ступенів одержали понад 1800 іноземних громадян з багатьох країн, а саме: Алжиру, Анголи, Афганістану, Болгарії, В'єтнаму, Венесуели, Гвінеї, Греції, Ізраїлю, Індії, Іраку, Ірану, Йорданії, Єгипту, Ємену, Кіпру, Китаю, Колумбії, Корейської Народно-Демократичної Республіки, Коста-Рики, Куби, Лівану, Лівії, Маврикію, Мозамбіку, Монголії, Марокко, Непалу, Нікарагуа, Німеччини, Перу, Польщі, Сенегалу, Сирії, США, Сьєрра-Леоне, Танзанії, Таїланду, Тунісу, Угорщини, Фінляндії, Швеції та інших.
Підготовче відділення для іноземних громадян було створене у Національному університеті фізичного виховання і спорту України 1992 року. Його випускниками стали понад 900 осіб. Студенти вивчають російську або українську (за вибором) мову, загальноосвітні дисципліни (біологію, хімію, фізику, інформатику, математику, креслення та ін.), щоб надалі навчатися у вищих навчальних закладах медико-біологічного, інженерно-технічного та гуманітарного профілю.
Іноземні студенти − це об'єкт особливої уваги колективу кафедри. Навчальну та виховну роботу з ними активно проводять її викладачі, які не тільки викладають мови, а й співпрацюють із земляцтвами і представництвами відповідних держав. Основною метою такої роботи є систематизація країнознавчих та суспільно-політичних знань іноземців, поглиблення їх професійного світогляду, ознайомлення з різноманітними аспектами розвитку суспільства незалежної української держави на сучасному етапі.
Спортивна робота (сторінка в розробці)
Новини та події кафедри
Відповідальний за спортивну роботу – Дерябін Сергій Дмитрович
Тел. +38 (044) 287-53-47, дод. 31-75
E-mail: laborant_inoz@ukr.net
Склад кафедри
Наукова робота
Науково-методичні конференції, семінари та круглі столи
за участю професорсько-викладацького складу кафедри
української та іноземних мов
Назва конференції: Науково-методичне підґрунтя удосконалення системи навчання мовам у закладі вищої освіти спортивного профілю
Дата проведення: третя п’ятниця січня
Місце проведення: аудиторія 2.203 або онлайн
Початок: 14.00
Традиційно конференція відбувається на кафедрі університету. У її роботі беруть участь науково-педагогічні працівники кафедри. Під час проведення конференції висвітлюються актуальні питання методичного та педагогічного спрямування, такі як форми, методи, засоби викладання іноземної мови, інноваційні технології освітнього процесу у ЗВО спортивного профілю; мета і завдання професійно орієнтованого навчання іноземної мови у ЗВО спортивного профілю; виклики сьогодення щодо дистанційного навчання; метод проектів як технологія вивчення іноземної мови іноземної мови у ЗВО спортивного профілю; особливості формування лексичних навиків у студентів закладів вищої освіти спортивного профілю. Також розглядаються питання перекладацького і лінгвістичного характеру – и особливості перекладу термінології та текстів спортивної тематики; омонімічні відношення німецьких/англійських запозичень у лексичній системі української мови.
Назва семінару: Інноватика в навчанні та викладанні мов у вищому навчальному закладі спортивного профілю
Дата проведення: друга середа лютого
Місце проведення: аудиторія 2.203 або онлайн
Початок: 14.00
Традиційно конференція відбувається на кафедрі університету. У її роботі беруть участь науково-педагогічні працівники кафедри. У програмі передбачено обговорення доповідей на актуальні науково-методологічні теми. Зокрема, висвітлюються актуальні питання дидактичного та педагогічного спрямування, такі як інноваційні технології освітнього процесу у ЗВО спортивного профілю; особливості вивчення спортивної лексики; використання сучасних інформаційних та мобільних технологій на заняттях з української та іноземних мов; дидактична система організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти. Також розглядаються питання перекладацького і лінгвістичного характеру – фразеологічні звороти у спортивній термінології; лексичні особливості української спортивної мови тощо.
Тема круглого столу: Фахова підготовка іноземних громадян в Україні: сучасний стан та перспективи розвитку.
Дата проведення: третя середа квітня
Місце проведення: аудиторія 2.203 або онлайн
Початок: 14.00
Традиційно конференція відбувається на кафедрі університету. У її роботі беруть участь науково-педагогічні працівники кафедри. У програмі передбачено обговорення доповідей щодо традиційної організації освітнього процесу у ЗВО й закономірностями міжособистісної та міжкультурної взаємодії. Зокрема, досліджується специфіка адаптації іноземних здобувачів до навчання у закладах вищої освіти України. Обговорюються питання культурного взаємовпливу, у процесі якого відбуваються зміни корегування мотивів освітньої діяльності іноземних громадян. Іншим важливим питанням для вивчення є інноваційні технології в навчанні української мови здобувачів-іноземців спортивних спеціальностей, які передбачають розвиток міжпредметних зв’язків, переорганізацію їхньої самостійної роботи, використання комп’ютерних технологій, добір і структурування змісту освітніх курсів.
Контакти
Кафедра Української та іноземних мов
вул. Фізкультури 1, м. Київ-150, 03150
кафедра української та іноземних мов, корпус 2, кім. 309-318
Тел.: +38 (044) 287-53-47, додатковий 31-75
E-mail: laborant_inoz@ukr.net