Вимоги для оформлення письмових робіт:

Загальний обсяг – 12-15 сторінок, друкований або рукописний (14–й шрифт Times New Roman, інтервал 1,5), сторінки з 2-ої нумеруються

Структура реферату (контрольної роботи):

Титульна сторінка (назва університету, кафедри, дисципліни, тема, хто виконав, рік)

Зміст роботи: Вступ, основні питання (нумеруються), висновки, література (не менше 10 джерел)

Вступ : актуальність теми, мета роботи, завдання ( висновки повинні відповідати завданням роботи)

Використовуючи матеріали літератури у спеціальних дужках потрібно вказувати номер джерела (наприклад: До кінця 80-тих років у нашій країні професійний спорт був об’єктом огульної критики, у першу чергу, з ідеологічних позицій [3,4]. )

Додаткові рекомендації:

Текст основної частини роботи поділяють на питання та підпитання. Заголовки структурних частин реферату друкують великими літерами симетрично до тексту. Заголовки підпитань друкують маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу. Крапку в кінці заголовка не ставлять. Якщо заголовок складається з двох або більше речень, їх розділяють крапкою. Заголовки пунктів друкують маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу у розрядці в підбір до тексту. В кінці заголовка, надрукованого в підбір до тексту, ставиться крапка.

Відстань між заголовком (за виключенням заголовка пункту) та текстом повинна дорівнювати 3-4 інтервалам.

Нумерація.

Першою сторінкою роботи є титульний аркуш, який включають до загальної нумерації сторінок роботи. На титульному аркуші номер сторінки не ставлять, на наступних сторінках номер проставляють уверху справа сторінки без крапки в кінці.

Підпитання нумерують у межах кожного питання. Номер підпитання складається з номера питання і порядкового номера підпитання, між якими ставлять крапку. В кінці номера підпитання повинна стояти крапка, наприклад: “2.3.” (третє підпитання другого питання). Потім у тому ж рядку йде заголовок підпитання.

Посилання.

При написанні реферату необхідно здійснювати посилання на джерела, матеріали або окремі результати або на ідеях і висновках яких розроблюються проблеми, задачі, питання, вивченню яких присвячена робота. Такі посилання дають змогу відшукати документи і перевірити достовірність відомостей про цитування документа, дають необхідну інформацію щодо нього, допомагають з’ясувати його зміст, мову тексту, обсяг.

Посилатися слід на останні видання публікацій. На більш ранні видання можна посилатися лише в тих випадках, коли в них наявний матеріал, який не включено до останнього видання.

Особливу увагу при написанні наукової роботи слід приділити використанню наукових праць інших авторів. Таке використання можливе лише за умови дотримання авторських прав, за допомогою належним чином оформлених посилань.

Посилання на джерела робляться згідно з їх переліком у квадратних дужках, наприклад, “… давши визначення терміну “репутація”, Р. О. Стефанчук вказує, що воно походить від латинського слова reputatio, яке означає обдумування … [30]”.

 Відповідний опис у переліку посилань:

30. Стефанчук Р. О. Захист честі, гідності та репутації в цивільному праві. — К.: Науковий світ, 2001. — 303 с.

Допускається також наводити посилання у виносках, при цьому його оформлення має відповідати бібліографічному опису за переліком посилань із зазначенням номера. Наприклад: “Так, Р. О. Стефанчук зазначає, що репутація (від латинського reputatio — обдумування …”1.

Відповідне посилання посторінкової виноски:

1 [30]. Стефанчук Р. О. Захист честі, гідності та репутації в цивільному праві. — К.: Науковий світ, 2001. — С. 17.

Посторінкові виноски нумеруються на кожній сторінці.

Цитати.

Сильною стороною наукової праці є вміння автора на підтвердження своєї правоти посилатися на авторитетні джерела або дискутувати зі своїми опонентами. У цьому випадку академічний етикет вимагає правильно відтворювати текст цитати. Текст цитати береться в лапки, приводиться в тій же граматичній формі, що і відповідному джерелі, зі збереженням особливостей авторського тексту.

При непрямому цитуванні (при викладі думок інших авторів своїми словами) варто гранично точно викладати авторські думки й коректно оцінювати думки опонента. Цитування не повинне бути ні надлишковим, ні недостатнім: надлишкове цитування створює враження компілятивного характеру роботи, а недостатнє — знижує наукову цінність роботи здобувача.

В обов’язковому порядку кожна цитата повинна супроводжуватися посиланням на джерело, будь те монографія або стаття, оскільки при замовчуванні фактів використання чужого матеріалу реферат до розгляду приймальною комісією не допускається.

Примітки.

Примітки до тексту, в яких вказують довідкові і пояснювальні дані, нумерують послідовно в межах однієї сторінки. Якщо приміток на аркуші декілька, то після слова “Примітки” ставлять двокрапку, наприклад:

Примітки:

2....

Якщо є одна примітка, то її не нумерують, і після слова “Примітка” ставлять крапку.

Нумерація посилання проводиться для кожної сторінки окремо.

Список використаних джерел.

Бібліографічний опис складають безпосередньо за друкованим твором або виписують із каталогів і бібліографічних покажчиків повністю без пропусків будь-яких елементів, скорочення назв і т.ін.

Допускаються різні способи складання бібліографічних списків:

алфавітний спосіб групування літературних джерел за прізвищами перших авторів або заголовків;

по мірі згадування у тексті роботи.

Студенту магістратури доцільно обговорити форму складання списку використаної літератури з науковим керівником.

Наукова література оформляються згідно з вимогами державного стандарту (див., нижче) і подаються в алфавітному порядку (спочатку кирилицею, потім — латиницею та ін.).

Сучасні методи досліджень у спорті) / Modern research methods in sport

Категорія дисципліни: обов’язкова.

Семестр2

Обсяг дисципліни: загальна кількість годин – 90; кількість кредитів ЄКТС – 3

Результати навчання:

знати: основи теоретико-методологічних, методичних та організаційних аспектів здійснення науково-дослідницької діяльності; теоретичні основ та методологічні особливості застосування системного підходу у фізичній культурі та спорті; особливості досліджень конкретних функцій людини; передові практичні та наукові підходи при вирішенні дослідницьких і практичних завдань, в тому числі в міждисциплінарних областях.

вміти: аналізувати тенденції сучасної науки, визначати перспективні напрями наукових досліджень в предметній сфері професійної діяльності, використовуючи традиційні та новітні інформаційно-комунікаційні технології; застосовувати сучасні досягнення науки, новітні наукові методи дослідження у професійній діяльності; змінювати технології практичної діяльності згідно нових наукових досліджень; працювати у науковій групі; аналізувати отримані результати наукових досліджень, характеризувати наукові положення та передбачати наслідки їх впровадження, формулювати наукові висновки.

володіти: сучасними методами для ефективного вирішення конкретних науково-практичних завдань у фізичній культурі та спорті; критичним осмисленням наукових положень та висновків, зроблених іншими дослідниками під час реалізації фундаментальних та прикладних досліджень.

здатен продемонструвати: компетентність самостійно генерувати ідеї, формувати і перевіряти наукові гіпотези, реалізовувати теоретичні та емпіричні дослідження на основі застосування комплексу сучасних наукових методів дослідження.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні дисципліни: «Основи НДР у сфері ФКіС»; «Комп’ютерна техніка та методи математичної статистики»; «Інноваційні технології у практиці фізичного виховання і спорту»; «Біомеханіка»; «Основи вимірювань та методів математичної статистики»; «Технологія наукових досліджень у галузі спорту», «Актуальні проблеми фізичної культури і спорту»; «Інформаційні технології у науковій діяльності з фізичної культури і спорту».

Зміст дисципліни: Основні принципи оцінки функціонального стану спортсменів і особливості функціонування провідних систем їх організму. Методи оцінки функціонального стану провідних фізіологічних систем організму спортсменів. Математична статистика та її застосування у наукових дослідженнях.

Види навчальних занять: лекційне, практичне, консультація.

Форми навчання: денна, заочна.

Методи навчання: пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання, комунікативний з елементами рольової та ділової гри, метод навчальних проектів.

Методи контролю: усний (виступи на практичних заняттях, круглих столах, індивідуальні презентації, групове обговорення, усний захист проектів), письмовий (вправи, завдання, наукові реферати), поточний, модульний та семестровий контроль.

Форми підсумкового контролю: залік (семестр 2).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання та вправи для аудиторної і самостійної роботи, перелік тем для обговорення, комплекти завдань для поточного, модульного та підсумкового контролю.

Мова навчання: українська.

Залікові вимоги

  1. Загальна характеристика науки, сучасні тенденції її розвитку.
  2. Наука як сфера діяльності і система знань.
  3. Наука як особлива сфера людської діяльності.
  4. Загальна методологія наукової творчості.
  5. Спортивна наука та її взаємозв’язок із суміжними науками (медицина, фармакологія, травматологія, гігієна тощо).
  6. Перспективи науки, роль інновацій та інноваційних технологій у спорті, функції науки у сфері спорту.
  7. Сутність науково-дослідної роботи, актуальні напрями наукових досліджень у вищій школі.
  8. Функції методології та їх характеристика.
  9. Жанри та стилі наукової творчості.
  10. Наукове пізнання складних об’єктів.
  11. Методика виконання наукових досліджень.
  12. Перспективні напрями наукових досліджень у спорті.
  13. Загальні принципи науково-дослідної діяльності.
  14. Види і форми науково-дослідної діяльності студентів ВНЗ.
  15. Методологічні основи наукового пізнання та творчості.
  16. Правові аспекти наукової діяльності в Україні.
  17. Нормативно-правове забезпечення наукової діяльності у ВНЗ.
  18. Організації, що займаються науковою діяльністю в Україні, їх структура, напрями роботи.
  19. ДНДІФКС – структура, функції, актуальні напрями наукових досліджень.
  20. Основні проблеми роботи ДНДІФКС, шляхи їх вирішення.
  21. НДІ НУФВСУ: історія, структура, функції.
  22. Діяльність лабораторій НДІ НУФВСУ, перспективні напрями їх досліджень.
  23. Діяльність студентського-наукового гуртка.
  24. Видатні науковці у сфері спорту, їх внесок у розбудову спортивної теорії та практики.
  25. Спільні та відмінні погляди різних наукових шкіл в системі наукових досліджень.
  26. Історія науки та наукових досліджень у сфері спорту.
  27. Передумови формування спортивної науки.
  28. Участь спортсменів СРСР в Олімпійських іграх як чинник розвитку спортивної науки
  29. Види наукових робіт, основні вимоги до їх підготовки.
  30. Загальні відомості про студентську наукову роботу (курсова, дипломна, магістерська).
  31. Спільне та відмінне між курсовими, дипломними та магістерськими роботами.
  32. Етапи планування наукової роботи у сфері спорту.
  33. Методика виконання студентської наукової роботи.
  34. Основні методи, що використовуються в дослідженнях студентів.
  35. Актуальні напрями наукових досліджень у фізичному вихованні та спорті.

Екзаменаційні вимоги

  1. Загальна характеристика науки, сучасні тенденції її розвитку.
  2. Наука як сфера діяльності і система знань.
  3. Наука як особлива сфера людської діяльності.
  4. Загальна методологія наукової творчості.
  5. Спортивна наука та її взаємозв’язок із суміжними науками (медицина, фармакологія, травматологія, гігієна тощо).
  6. Перспективи науки, роль інновацій та інноваційних технологій у спорті, функції науки у сфері спорту.
  7. Сутність науково-дослідної роботи, актуальні напрями наукових досліджень у вищій школі.
  8. Функції методології та їх характеристика.
  9. Жанри та стилі наукової творчості.
  10. Наукове пізнання складних об’єктів.
  11. Методика виконання наукових досліджень.
  12. Перспективні напрями наукових досліджень у спорті.
  13. Загальні принципи науково-дослідної діяльності.
  14. Види і форми науково-дослідної діяльності студентів ВНЗ.
  15. Методологічні основи наукового пізнання та творчості.
  16. Правові аспекти наукової діяльності в Україні.
  17. Нормативно-правове забезпечення наукової діяльності у ВНЗ.
  18. Організації, що займаються науковою діяльністю в Україні, їх структура, напрями роботи.
  19. ДНДІФКС – структура, функції, актуальні напрями наукових досліджень.
  20. Основні проблеми роботи ДНДІФКС, шляхи їх вирішення.
  21. Діяльність лабораторій НДІ НУФВСУ, перспективні напрями їх досліджень.
  22. Діяльність студентського-наукового гуртка.
  23. Видатні науковці у сфері спорту, їх внесок у розбудову спортивної теорії та практики.
  24. Спільні та відмінні погляди різних наукових шкіл в системі наукових досліджень.
  25. Історія науки та наукових досліджень у сфері спорту.
  26. Передумови формування спортивної науки.
  27. Участь спортсменів СРСР в Олімпійських іграх як чинник розвитку спортивної науки
  28. Види наукових робіт, основні вимоги до їх підготовки.
  29. Загальні відомості про студентську наукову роботу (курсова, дипломна, магістерська).
  30. Спільне та відмінне між курсовими, дипломними та магістерськими роботами.
  31. Етапи планування наукової роботи у сфері спорту.
  32. Методика виконання студентської наукової роботи.
  33. Основні методи, що використовуються в дослідженнях студентів.
  34. Актуальні напрями наукових досліджень у фізичному вихованні та спорті.
  35. Види педагогічних спостережень.
  36. Загальна характеристика методів опитування.
  37. Роль і місце експертного опитування у педагогічних дослідженнях.
  38. Характеристика анкетування як методу опитування.
  39. Правила побудови анкети, правила класифікації питань анкети.
  40. Бесіда та інтерв’ю як методи опитування.
  41. Загальна характеристика тестування як методу дослідження.
  42. Характеристика тестів досягнень.
  43. Характеристика тестів здібностей.
  44. Характеристика тестів особистості.
  45. Інформативність тестування та шляхи її досягнення.
  46. Особливості тестування рухових можливостей.
  47. Основні положення вибору фізичних вправ для проведення тестування.
  48. Характеристика документальних матеріалів та їх користь для наукових досліджень.
  49. Основні типи документів та їх характеристика.
  50. Аналіз документальних матеріалів як метод наукових досліджень.
  51. Вірогідність документальної інформації.
  52. Контент-аналіз та його основні процедури.
  53. Роль літературної бібліографії у підборі необхідної для дослідження літератури.
  54. Загальні відомості про студентську наукову роботу.
  55. Методика виконання студентської наукової роботи.
  56. Основні методи, що використовуються в дослідженнях студентів.
  57. Актуальні напрями наукових досліджень у фізичному вихованні та спорті.
  58. Діяльність НДІ НУФВСУ: історія, структура, напрями роботи.
  59. Розвиток науки у фізичному вихованні та спорті на міжнародному рівні.

Тематика контрольних робіт

  1. Види педагогічних спостережень.
  2. Загальна характеристика методів опитування.
  3. Роль і місце експертного опитування у педагогічних дослідженнях.
  4. Характеристика анкетування як методу опитування.
  5. Правила побудови анкети, правила класифікації питань анкети.
  6. Бесіда та інтерв’ю як методи опитування.
  7. Загальна характеристика тестування як методу дослідження.
  8. Характеристика тестів досягнень.
  9. Характеристика тестів здібностей.
  10. Характеристика тестів особистості.
  11. Інформативність тестування та шляхи її досягнення.
  12. Особливості тестування рухових можливостей.
  13. Основні положення вибору фізичних вправ для проведення тестування.
  14. Характеристика документальних матеріалів та їх користь для наукових досліджень.
  15. Основні типи документів та їх характеристика.
  16. Аналіз документальних матеріалів як метод наукових досліджень.
  17. Вірогідність документальної інформації.
  18. Контент-аналіз та його основні процедури.
  19. Роль літературної бібліографії у підборі необхідної для дослідження літератури.
  20. Загальні відомості про студентську наукову роботу.
  21. Методика виконання студентської наукової роботи.
  22. Основні методи, що використовуються в дослідженнях студентів.
  23. Актуальні напрями наукових досліджень у фізичному вихованні та спорті.

ЗАЛІКОВІ ВИМОГИ

ІІІ рік навчання

  • Складові адаптивної фізичної культури, їх характеристика.
  • Соціальна значущість і передумови виникнення адаптивного спорту.
  • Специфіка адаптивного спорту як виду адаптивної фізичної культури.
  • Зміст, предмет та основні поняття дисципліни «Адаптивний спорт»
  • Мета, завдання та функції адаптивного спорту.
  • Особливості функціонування адаптивного спорту на сучасному етапі.
  • Організаційна структура та управління адаптивним спортом у світі.
  • Завдання та функції міжнародних організацій адаптивного спорту.
  • Структура та функції Міжнародного паралімпійського комітету.
  • Організаційна структура управління розвитком адаптивного спорту в Україні.
  • Паралімпійські ігри: історія виникнення та становлення.
  • Історія виникнення сучасних Паралімпійських ігор.
  • Особливості становлення паралімпійського руху.
  • Характеристика періодів розвитку сучасних Паралімпійських ігор.
  • Критерії допуску спортсменів до Дефлімпійських ігор.
  • Нозологічний склад учасників Паралімпійських ігор.
  • Передумови виникнення спорту людей з вадами слуху.
  • Хронологія розвитку дефлімпійського спорту.
  • Характеристика головних змагань у спортивному русі осіб з вадами слуху.
  • Мета, корекційні та спеціальні завдання підготовки спортсменів з вадами слуху.
  • Особливості класифікації спортсменів у дефлімпійському спорті.
  • Філософія, мета та основні завдання руху Спеціальних Олімпіад.
  • Спільні та відмінні риси паралімпійського спорту та руху Спеціальних Олімпіад.
  • Спільні та відмінні риси паралімпійського та олімпійського спорту.
  • Спільні та відмінні риси дефлімпійського та олімпійського спорту.
  • Історія створення та розвитку руху Спеціальних Олімпіад.
  • Організаційна структура міжнародного руху Спеціальних Олімпіад.
  • Особливості проведення Всесвітніх ігор Спеціальних Олімпіад.
  • Характеристика паралімпійських видів спорту.
  • Характеристика видів спорту, що входять до програми Всесвітніх ігор Спеціальних Олімпіад.
  • Передумови становлення та особливості функціонування адаптивного спорту в Україні.
  • Участь спортсменів України у Паралімпійських іграх.
  • Участь спортсменів України у Дефлімпійських іграх.
  • Особливості класифікації спортсменів в адаптивному спорті.
  • Принципи класифікації спортсменів в адаптивному спорті.
  • Класифікаційні ознаки при поділі спортсменів.
  • Нозологічні особливості спортсменів з інвалідністю.
  • Спортивний клас, статус спортивного класу.
  • Види класифікації в адаптивному спорті.
  • Проблеми класифікації у паралімпійському спорті.
  • Актуальні проблеми руху Спеціальних Олімпіад.
  • Проблеми та протиріччя в адаптивному спорті, що пов'язані з використанням заборонених речовин.
  • Проблема зміщення акцентів з адаптивної спрямованості на досягнення рекордів і завоювання медалей та її наслідки.
  • Проблема нерівних економічних можливостей різних країн та її вплив на розвиток адаптивного спорту.
  • Актуальні проблеми вітчизняного адаптивного спорту.
  • Соціальні проблеми осіб з інвалідністю та шляхи їх подолання.
  • Проблеми організації та проведення змагань в адаптивному спорті.
  • Морально-етичні проблеми адаптивного спорту.
  • Проблеми, що пов'язані з побудовою тренувального процесу спортсменів з інвалідністю.
  • Проблеми розвитку спортивного волонтерства в Україні.
  • Характеристика волонтерських програм Спеціальних Олімпіад.
  • Особливості волонтерської діяльності в адаптивному спорті.
  • Основні напрями волонтерської діяльності в спорті.
  • Соціальне значення волонтерської діяльності.
  • Мотиви волонтерської діяльності.
  • Різновиди волонтерської діяльності.
  • Основні етичні положення спілкування зі спортсменами різних нозологічних груп.
  • Характеристика спеціальної освіти осіб з інвалідністю.
  • Характерні риси інтегрованої освіти осіб з інвалідністю.
  • Основні положення змісту інклюзивної освіти осіб з інвалідністю.
  • Особливості соціальної реабілітації спортсменів з інвалідністю.
  • Сутність соціальної адаптації як складової соціальної інтеграції спортсменів з інвалідністю.
  • Особливості соціальної інтеграції осіб з інвалідністю шляхом участі у тренувальних заняттях та змаганнях.
  • Адаптивний спорт як фактор соціальної інтеграції спортсменів з інвалідністю.
  • Сутність соціальної інтеграції спортсменів з інвалідністю.
  • Особливості підготовки спортсменів з вадами слуху.
  • Організаційні положення проведення тренувальних занять зі спортсменами з вадами зору.
  • Загальні основи підготовки спортсменів з вадами зору.
  • Мета, завдання, принципи підготовки спортсменів у паралімпійському спорті.
  • Особливості підготовки спортсменів з порушеннями опорно-рухового апарату.
  • Загальна характеристика розумової відсталості.
  • Мета, завдання підготовки спортсменів Спеціальних Олімпіад.
  • Восьмитижневі тренувальні програми Спеціальних Олімпіад, їх характеристика.
  • Характеристика волонтерської програми «Об'єднаний спорт».
  • Загальні основи підготовки спортсменів з відхиленнями розумового розвитку.

ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ВИМОГИ

ІV рік навчання

  1. Соціальна значущість і передумови виникнення адаптивного спорту.
  2. Специфіка адаптивного спорту як виду адаптивної фізичної культури.
  3. Зміст, предмет та основні поняття дисципліни «Адаптивний спорт»
  4. Мета, завдання та функції адаптивного спорту.
  5. Особливості функціонування адаптивного спорту на сучасному етапі.
  6. Організаційна структура та управління адаптивним спортом у світі.
  7. Завдання та функції міжнародних організацій адаптивного спорту.
  8. Структура та функції Міжнародного паралімпійського комітету.
  9. Характеристика структури та змісту адаптивного спорту в Україні.
  10. Паралімпійські ігри: історія виникнення та становлення.
  11. Історія виникнення сучасних Паралімпійських ігор.
  12. Особливості становлення паралімпійського руху.
  13. Характеристика періодів розвитку сучасних Паралімпійських ігор.
  14. Відмінні риси загальних та функціональних паралімпійських класифікацій.
  15. Нозологічний склад учасників Паралімпійських ігор.
  16. Передумови виникнення спорту людей з вадами слуху.
  17. Особливості розвитку дефлімпійського спорту.
  18. Мета, корекційні та спеціальні завдання дефлімпійського спорту.
  19. Особливості класифікації спортсменів у дефлімпійському спорті.
  20. Філософія, мета та основні завдання руху Спеціальних Олімпіад.
  21. Спільні та відмінні риси паралімпійського спорту та руху Спеціальних Олімпіад.
  22. Історія створення та розвитку руху Спеціальних Олімпіад.
  23. Організаційна структура міжнародного руху Спеціальних Олімпіад.
  24. Особливості проведення Всесвітніх ігор Спеціальних Олімпіад.
  25. Характеристика паралімпійських видів спорту.
  26. Характеристика видів спорту, що входять до програми Всесвітніх ігор Спеціальних Олімпіад.
  27. Передумови становлення та особливості функціонування адаптивного спорту в Україні.
  28. Аналіз результатів виступу спортсменів України у Паралімпійських іграх.
  29. Характеристика участі спортсменів України з вадами слуху у міжнародних змаганнях.
  30. Особливості класифікації спортсменів в адаптивному спорті.
  31. Принципи класифікації спортсменів в адаптивному спорті.
  32. Класифікаційні ознаки при поділі спортсменів.
  33. Нозологічні особливості спортсменів з інвалідністю.
  34. Тестування спортсменів в адаптивному спорті, його послідовність.
  35. Спортивний клас, статус спортивного класу.
  36. Види класифікації в адаптивному спорті.
  37. Показники мінімального рівня ураження спортсменів.
  38. Проблеми класифікації у паралімпійському спорті.
  39. Актуальні проблеми руху Спеціальних Олімпіад.
  40. Проблеми та протиріччя в адаптивному спорті, що пов'язані з використанням заборонених речовин.
  41. Проблема зміщення акцентів з адаптивної спрямованості на досягнення рекордів і завоювання медалей та її наслідки.
  42. Проблема нерівних економічних можливостей різних країн та її вплив на розвиток адаптивного спорту.
  43. Актуальні проблеми вітчизняного адаптивного спорту.
  44. Соціальні проблеми осіб з інвалідністю та шляхи їх подолання.
  45. Проблеми організації та проведення змагань в адаптивному спорті.
  46. Морально-етичні проблеми адаптивного спорту.
  47. Проблеми, що пов'язані з побудовою тренувального процесу спортсменів з інвалідністю.
  48. Проблеми розвитку спортивного волонтерства в Україні.
  49. Характеристика волонтерських програм Спеціальних Олімпіад.
  50. Особливості волонтерської діяльності в адаптивному спорті.
  51. Основні напрямки волонтерської діяльності в спорті.
  52. Історія виникнення та розвитку соціального явища волонтерства в спорті.
  53. Основні учасники волонтерського руху в спорті у різні періоди його розвитку.
  54. Основні напрями діяльності спортивних волонтерів у різні періоди розвитку.
  55. Соціальне значення волонтерської діяльності.
  56. Мотиви волонтерської діяльності.
  57. Найважливіші риси волонтерського руху.
  58. Різновиди волонтерської діяльності.
  59. Основні терміни, що характеризують волонтерську діяльність.
  60. Основні етичні положення спілкування зі спортсменами з інвалідністю.
  61. Основні етапи розвитку соціальної допомоги особам з інвалідністю.
  62. Характеристика спеціальної освіти осіб з інвалідністю.
  63. Характерні риси інтегрованої освіти осіб з інвалідністю.
  64. Основні положення змісту інклюзивної освіти осіб з інвалідністю.
  65. Особливості соціальної реабілітації спортсменів з інвалідністю.
  66. Сутність соціальної адаптації як складової соціальної інтеграції спортсменів з інвалідністю.
  67. Особливості соціальної інтеграції осіб з інвалідністю шляхом участі у тренувальних заняттях та змаганнях.
  68. Основні проблеми соціальної інтеграції спортсменів з інвалідністю.
  69. Сутність соціальної інтеграції спортсменів з інвалідністю.
  70. Особливості підготовки спортсменів з вадами слуху.
  71. Організаційні положення проведення тренувальних занять зі спортсменами з вадами зору.
  72. Загальні основи підготовки спортсменів з вадами зору.
  73. Мета, завдання, принципи підготовки спортсменів у паралімпійському спорті.
  74. Особливості підготовки спортсменів з порушеннями опорно-рухового апарату.
  75. Тренажери та їх використання в адаптивному спорті.
  76. Загальна характеристика розумової відсталості.
  77. Мета, завдання підготовки спортсменів Спеціальних Олімпіад.
  78. Восьмитижневі тренувальні програми Спеціальних Олімпіад, їх характеристика.
  79. Характеристика волонтерської програми «Об'єднаний спорт».
  80. Принципи підготовки спортсменів з відхиленнями розумового розвитку.

Індивідуальні завдання

ІІІ рік навчання

  1. Соціальне значення адаптивного спорту.
  2. Проблеми сучасного адаптивного спорту.
  3. Перешкоди для занять адаптивним фізичним вихованням і спортом.
  4. Класифікації спортсменів в адаптивному спорті.
  5. Пріоритетні напрямки розвитку адаптивного спорту.
  6. Передумови виникнення та історія розвитку дефлімпійського спорту.
  7. Загальна характеристика Дефлімпійських ігор.
  8. Передумови виникнення та історія розвитку паралімпійського спорту.
  9. Особливості організації та проведення Паралімпійських ігор.
  10. Основні класифікації спортсменів, структура і функції паралімпійського спорту.
  11. Види спорту та спортивні дисципліни Паралімпійських ігор.
  12. Передумови виникнення та історія розвитку Спеціальних Олімпіад.
  13. Особливості організації та проведення ігор Спеціальних Олімпіад.
  14. Класифікація видів спорту в іграх Спеціальних Олімпіад.
  15. Організаційна структура та управління адаптивного спорту.
  16. Міжнародні організації адаптивного спорту, їх функції і роль у розвитку видів спорту для конкретних нозологій.
  17. Правові основи функціонування адаптивного спорту.
  18. Соціально-організаційні умови функціонування адаптивного спорту в різних країнах світу.
  19. Особливості підготовки спортсменів в паралімпійському, дефлімпійському спорті та в русі Спеціальних Олімпіад.
  20. Основні принципи побудови програми змагань в адаптивного спорті.
  21. Участь спортсменів України у міжнародному адаптивному спортивному русі.
  22. Становлення та розвиток адаптивного спорту в Україні.
  23. Напрямки розвитку адаптивного спорту в Україні.
  24. Місце і роль спортсменів у адаптивному спорті.
  25. Перспективи розвитку адаптивного спорту.
  26. Спонсорство та благодійна діяльність в адаптивному спорті.

ІV рік навчання

  1. Функціональна класифікація в адаптивному спорті.
  2. Процедура тестування спортсменів в адаптивному спорті.
  3. Характеристика типових порушень спортсменів різних нозологічних груп.
  4. Мінімальні рівні ураження у спортсменів в адаптивному спорті.
  5. Протести і апеляції – щодо визначених спортивних класів і статусу спортивних класів.
  6. Сучасні тенденції підготовки спортсменів у паралімпійському спорті.
  7. Особливості підготовки спортсменів з вадами слуху.
  8. Особливості підготовки спортсменів-ампутантів.
  9. Підготовка паралімпійців з вадами зору (на прикладі довільно обраного виду спорту).
  10.  Актуальні проблеми підготовки паралімпійців з різними порушеннями опорно-рухового апарату.
  11. Загальна характеристика волонтерської програми Спеціальних Олімпіад «МАТР».
  12. Соціальні принципи підготовки спортсменів Спеціальних Олімпіад.
  13. Особливості проведення тренувальних занять за програмою Спеціальних Олімпіад «Об'єднаний спорт».
  14. Характеристика восьмитижневих тренувальних програм Спеціальних Олімпіад.
  15. Психолого-педагогічна характеристика осіб з відхиленнями розумового розвитку.
  16. Досягнення спортсменів в адаптивному спорті за допомогою різноманітних засобів матеріально-технічного забезпечення.
  17. Технічні засоби адаптивного спорту для виконання рухових дій спортсменами в положенні сидячи.
  18. Загальна характеристика засобів для занять спортсменів з ампутаціями верхніх кінцівок.
  19. Загальна характеристика засобів для занять спортсменів з ампутаціями нижніх кінцівок.
  20. Сучасні спеціальні конструкції штучних стоп, колінних та кульшових модулів для занять різними видами спорту.
  21. Проблеми соціальної інтеграції осіб з інвалідністю у світі та Україні.
  22. Заняття фізичною культурою та спортом як засіб соціальної інтеграції осіб з інвалідністю.
  23. Різноманітні форми та моделі соціальної політики держави у ставленні до осіб з інвалідністю у світі та Україні.
  24. Роль та місце адаптивного спорту в різних соціальних сферах діяльності.
  25. Особливості спілкування зі спортсменами, які мають різноманітні вади розвитку, в адаптивному спорті.
  26. Соціальне значення волонтерської діяльності в адаптивному спорті.
  27. Проблеми розвитку спортивного волонтерства в Україні.
  28. Особливості розвитку волонтерських програм Спеціальних Олімпіад в Україні.
  29. Перспективи розвитку волонтерського руху в адаптивному спорті.
  30. Характеристика волонтерських програм, що реалізуються в адаптивному спорті.
  31. Характеристика причин виникнення інвалідності.
  32. Характеристика соціальних проблем осіб з інвалідністю та шляхи їх вирішення.
  33. Визначення загальних проблем адаптивного спорту та їх характеристика.
  34. Проблеми адаптивного спорту в Україні.
  35. Система класифікації атлетів у паралімпійському спорті та проблеми, що пов'язані з нею.

ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ВИМОГИ З ДИСЦИПЛІНИ «АДАПТИВНИЙ СПОРТ» 

ІІІ курс

  1. Складові адаптивної фізичної культури, їх характеристика.
  2. Соціальна значущість і передумови виникнення адаптивного спорту.
  3. Специфіка адаптивного спорту як виду адаптивної фізичної культури.
  4. Зміст, предмет та основні поняття дисципліни «Адаптивний спорт»
  5. Мета, завдання та функції адаптивного спорту.
  6. Особливості функціонування адаптивного спорту на сучасному етапі.
  7. Організаційна структура та управління адаптивним спортом у світі.
  8. Завдання та функції міжнародних організацій адаптивного спорту.
  9. Структура та функції Міжнародного паралімпійського комітету.
  10. Організаційна структура управління розвитком адаптивного спорту в Україні.
  11. Паралімпійські ігри: історія виникнення та становлення.
  12. Історія виникнення сучасних Паралімпійських ігор.
  13. Особливості становлення паралімпійського руху.
  14. Характеристика періодів розвитку сучасних Паралімпійських ігор.
  15. Критерії допуску спортсменів до Дефлімпійських ігор.
  16. Нозологічний склад учасників Паралімпійських ігор.
  17. Передумови виникнення спорту людей з вадами слуху.
  18. Хронологія розвитку дефлімпійського спорту.
  19. Характеристика головних змагань у спортивному русі осіб з вадами слуху.
  20. Мета, корекційні та спеціальні завдання підготовки спортсменів з вадами слуху.
  21. Особливості класифікації спортсменів у дефлімпійському спорті.
  22. Філософія, мета та основні завдання руху Спеціальних Олімпіад.
  23. Спільні та відмінні риси паралімпійського спорту та руху Спеціальних Олімпіад.
  24. Спільні та відмінні риси паралімпійського та олімпійського спорту.
  25. Спільні та відмінні риси дефлімпійського та олімпійського спорту.
  26. Історія створення та розвитку руху Спеціальних Олімпіад.
  27. Організаційна структура міжнародного руху Спеціальних Олімпіад.
  28. Особливості проведення Всесвітніх ігор Спеціальних Олімпіад.
  29. Характеристика паралімпійських видів спорту.
  30. Характеристика видів спорту, що входять до програми Всесвітніх ігор Спеціальних Олімпіад.
  31. Передумови становлення та особливості функціонування адаптивного спорту в Україні.
  32. Участь спортсменів України у Паралімпійських іграх.
  33. Участь спортсменів України у Дефлімпійських іграх.
  34. Особливості класифікації спортсменів в адаптивному спорті.
  35. Принципи класифікації спортсменів в адаптивному спорті.
  36. Класифікаційні ознаки при поділі спортсменів.
  37. Нозологічні особливості спортсменів з інвалідністю.
  38. Спортивний клас, статус спортивного класу.
  39. Види класифікації в адаптивному спорті.
  40. Проблеми класифікації у паралімпійському спорті.
  41. Актуальні проблеми руху Спеціальних Олімпіад.
  42. Проблеми та протиріччя в адаптивному спорті, що пов'язані з використанням заборонених речовин.
  43. Проблема зміщення акцентів з адаптивної спрямованості на досягнення рекордів і завоювання медалей та її наслідки.
  44. Проблема нерівних економічних можливостей різних країн та її вплив на розвиток адаптивного спорту.
  45. Актуальні проблеми вітчизняного адаптивного спорту.
  46. Соціальні проблеми осіб з інвалідністю та шляхи їх подолання.
  47. Проблеми організації та проведення змагань в адаптивному спорті.
  48. Морально-етичні проблеми адаптивного спорту.
  49. Проблеми, що пов'язані з побудовою тренувального процесу спортсменів з інвалідністю.
  50. Проблеми розвитку спортивного волонтерства в Україні.
  51. Характеристика волонтерських програм Спеціальних Олімпіад.
  52. Особливості волонтерської діяльності в адаптивному спорті.
  53. Основні напрями волонтерської діяльності в спорті.
  54. Соціальне значення волонтерської діяльності.
  55. Мотиви волонтерської діяльності.
  56. Різновиди волонтерської діяльності.
  57. Основні етичні положення спілкування зі спортсменами різних нозологічних груп.
  58. Характеристика спеціальної освіти осіб з інвалідністю.
  59. Характерні риси інтегрованої освіти осіб з інвалідністю.
  60. Основні положення змісту інклюзивної освіти осіб з інвалідністю.
  61. Особливості соціальної реабілітації спортсменів з інвалідністю.
  62. Сутність соціальної адаптації як складової соціальної інтеграції спортсменів з інвалідністю.
  63. Особливості соціальної інтеграції осіб з інвалідністю шляхом участі у тренувальних заняттях та змаганнях.
  64. Адаптивний спорт як фактор соціальної інтеграції спортсменів з інвалідністю.
  65. Сутність соціальної інтеграції спортсменів з інвалідністю.
  66. Особливості підготовки спортсменів з вадами слуху.
  67. Організаційні положення проведення тренувальних занять зі спортсменами з вадами зору.
  68. Загальні основи підготовки спортсменів з вадами зору.
  69. Мета, завдання, принципи підготовки спортсменів у паралімпійському спорті.
  70. Особливості підготовки спортсменів з порушеннями опорно-рухового апарату.
  71. Загальна характеристика розумової відсталості.
  72. Мета, завдання підготовки спортсменів Спеціальних Олімпіад.
  73. Восьмитижневі тренувальні програми Спеціальних Олімпіад, їх характеристика.
  74. Характеристика волонтерської програми «Об'єднаний спорт».
  75. Загальні основи підготовки спортсменів з відхиленнями розумового розвитку.

Екзаменаційні вимоги:

  1. Предмет і зміст дисципліни “Професійний спорт”.
  2. Взаємозв’язок курсу “Професійний спорт” з іншими навчальними дисциплінами.
  3. Основні поняття курсу: «професійний спорт», «спортсмен-професіонал», «маркетинг», «спонсорство», «ліцензування».
  4. Основні завдання та функції сучасного професійного спорту.
  5. Специфічні функції професійного спорту.
  6. Основні критерії статусу «спортсмен-професіонал».
  7. Характеристика загальних проблем у розвитку професійного і олімпійського спорту.
  8. Відмінні особливості професійного і олімпійського спорту.
  9. Професійний спорт і міжнародний спортивний рух.
  10. Вплив професійного спорту на суспільство.
  11. Взаємозв’язок професійного спорту з іншими соціальними інститутами.
  12. Передумови виникнення професійного спорту, періодизація його розвитку.
  13. Фактори розвитку професійного спорту в світі.
  14. Джерела зародження професійного спорту в світі.
  15. Особливості виникнення і розвитку професійного бейсболу в США.
  16. Особливості виникнення і розвитку професійного баскетболу в США.
  17. Особливості виникнення і розвитку професійного хокею в США.
  18. Особливості виникнення і розвитку професійного американського футболу в США.
  19. Особливості виникнення і розвитку професійного спорту в Європі.
  20. Характеристика моделей професійного спорту.
  21. Характеристика американської моделі професійного спорту.
  22. Характеристика  європейської  моделі професійного спорту.
  23. Характеристика латиноамериканської/азійської моделі професійного спорту.
  24. Умови розвитку видів професійного спорту.
  25. Інфраструктура професійного спорту.
  26. Фактори, що впливають на організаційну структуру професійного спорту.
  27. Організаційна структура професійних ліг і асоціацій.
  28. Форми володіння професійними командами.
  29. Організаційна структура клубу (команди) у професійному спорту.
  30. Основні обов’язки президентів ліг і асоціацій.
  31. Система управління професійним баскетболом.
  32. Система управління професійним бейсболом.
  33. Система управління професійним хокеєм.
  34. Система управління професійним американським футболом.
  35. Система управління професійним тенісом.
  36. Система управління професійним боксом.
  37. Специфічні особливості бізнесу  у професійному спорті.
  38. Соціально-економічні фактори розвитку професійного спорту.
  39. Основні джерела прибутків у професійному спорті.
  40. Основні джерела витрат у професійному спорті.
  41. Маркетинг, його значення для розвитку професійного спорту.
  42. Ліцензування у професійному спорті.
  43. Комерційно-ліцензійна діяльність професійних ліг, асоціацій.
  44. Фактори, що  впливають на відвідування змагань глядачами.
  45. Роль спонсорства для розвитку професійного спорту.
  46. Категорії фірм-спонсорів у професійному спорті.
  47. Фактори, що обумовлюють розмір заробітної плати у професійному спорті.
  48. Елементи системи «резервування», їх характеристика.
  49. Основи трудових взаємовідносин у професійному спорті.
  50. Роль законодавства і судового права у розвитку професійного спорту.
  51. Особливості правового регулювання професійного спорту у США.
  52. Особливості правового регулювання професійного спорту у країнах Європи.
  53. Зміст професійного контракту.
  54. Колективний договір – основа трудових взаємовідносин.
  55. Соціальний захист професійних спортсменів у США.
  56. Обов’язки агента спортсмена-професіонала.
  57. Роль асоціацій спортсменів професійних ліг у правовому регулюванні спортивного бізнесу.
  58. Пенсійне забезпечення спортсменів у професійному спорті.
  59. Страйки у професійному спорті, їх значення.
  60.  Зародження професійного спорту в Україні та інших країнах СНД.
  61.  Правовий статус спорту вищих досягнень в Україні.
  62. Причини зростання зацікавленості в Україні та інших країнах СНД до професійного спорту.
  63. Особливості функціонування національних структур в командних професійних видах спорту в Україні.
  64. Особливості функціонування національних структур в індивідуальних професійних видах спорту та їх зв’язок з системою міжнародного спорту.
  65. Перспективи розвитку професійного спорту в Україні.
  66. Участь українських спортсменів у професійному спорті за кордоном.
  67. Особливості адаптації спортсменів України в професійних ігрових видах спорту.
  68. Особливості адаптації спортсменів  України у індивідуальних професійних видах спорту.
  69. Мета, завдання при відборі спортсменів у професійних видах спорту.
  70.  Характеристика системи  відбору - „драфт”.
  71. Особливості відбору в НБА.
  72. Особливості відбору в ГБЛ. 
  73. Особливості відбору в НФЛ.
  74. Особливості відбору НХЛ.
  75. Особливості відбору у професійному тенісі.
  76. Особливості відбору у професійному велоспорті.
  77. Особливості відбору у автогонках.
  78. Особливості відбору у професійному боксі.
  79. Система підготовки у професійному баскетболі США.
  80. Система підготовки у професійному бейсболі США.
  81. Система підготовки у професійному хокеї США.
  82. Система підготовки у професійному американському футболі.
  83. Особливості підготовки в професійному тенісі.
  84. Особливості підготовки в професійному велоспорті.
  85. Особливості підготовки в професійному боксі.
  86. Особливості підготовки в європейському професійному футболі.
  87. Критерії економічної ефективності системи змагань у професійному спорті.
  88. Система змагань у професійному баскетболі в США.
  89. Система змагань у  професійному бейсболі   в США.
  90. Система змагань у професійному хокеї в   США.
  91. Систему змагань у  професійному американському футболі.
  92. Система змагань у професійному тенісі.
  93. Система змагань у  професійному велоспорті.
  94. Система змагань у  професійному боксі.
  95. Особливості взаємовідносин олімпійського та професійного напрямків спорту на сучасному етапі.
  96. Основні напрямки розвитку американського професійного спорту на сучасному етапі.
  97. Основні проблеми розвитку американського професійного спорту на сучасному етапі.
  98. Особливості функціонування європейського професійного футболу на сучасному етапі.
  99. Особливості функціонування європейського професійного хокею на сучасному етапі.
  100. Особливості функціонування європейського професійного баскетболу на сучасному етапі.

Тематика контрольних робіт 

  1. Соціальна сутність професійного спорту, як специфічного виду спортивної діяльності.
  2. Передумови виникнення і історія розвитку професійного спорту.
  3. Основні напрями розвитку професійного спорту в світі і в окремих державах.
  4. Особливості розвитку професійного спорту в Україні.        
  5. Професійний спорт та інші суспільні інститути. Функції професійного спорту.       
  6. Взаємозв’язок і відмінності професійного і олімпійського спорту.
  7. Організаційна структура професійних ліг і асоціацій.
  8. Організаційна структура клуба/ команди в професійному спорті.
  9. Джерела прибутків в професійному спорті.
  10. Порівняльний економічний аналіз діяльності професійних ліг та асоціацій: НБА, НХЛ, ГБЛ, НФЛ.
  11. Основи трудових взаємовідносин у професійному спорті. Контрактна система.
  12. Асоціації професійних гравців та їх роль у соціальному захисті спортсменів.
  13. Мета і основні положення відбору спортсменів в ігрових видах професійного спорту: НБА, ГБЛ, НХЛ, НФЛ.
  14. Система відбору у боксі, велосипедному спорті, легкій атлетиці, гірськолижному спорті.
  15. Особливості підготовки професійних спортсменів.
  16. Система підготовки в ігрових видах професійного спорту: НБА, ГБЛ, НХЛ, НФЛ, тенісі.
  17. Система підготовки в професійному боксі, велосипедному спорті, легкій атлетиці, гірськолижному спорті.
  18. Система змагань в різних видах професійного спорту: НБА, ГБЛ, НХЛ, НФЛ.
  19. Система змагань у професійному боксі, велосипедному спорті, легкій атлетиці, автогонках, гірськолижному спорті.

Екзаменаційні вимоги з дисципліни «Професійний спорт» 

ІV курс 

  1. Предмет і зміст дисципліни “Професійний спорт”.
  2. Основні поняття курсу: «професійний спорт», «спортсмен-професіонал», «маркетинг», «спонсорство», «ліцензування».
  3. Основні завдання та функції сучасного професійного спорту.
  4. Специфічні функції професійного спорту.
  5. Основні критерії статусу «спортсмен-професіонал».
  6. Відмінні особливості професійного і олімпійського спорту.
  7. Професійний спорт і міжнародний спортивний рух.
  8. Взаємозв’язок професійного спорту з іншими навчальними дисциплінами.
  9. Передумови виникнення професійного спорту.
  10. Фактори розвитку професійного спорту в світі.
  11. Характеристика моделей розвитку професійного спорту.
  12. Характеристика американської моделі професійного спорту.
  13. Характеристика  європейської  моделі професійного спорту.
  14. Основні компоненти індустрії професійного спорту.
  15. Роль міжнародних спортивних організацій в управлінні професійним спортом.
  16. Організаційна структура професійних ліг і асоціацій.
  17. Форми володіння професійними командами.
  18. Організаційна структура клубу (команди) у професійному спорту.
  19. Функції ліг у професійному спорті.
  20. Система управління професійним боксом.
  21. Специфічні особливості бізнесу  у професійному спорті.
  22. Основні джерела прибутків у професійному спорті.
  23. Основні джерела витрат у професійному спорті.
  24. Маркетинг, його значення для розвитку професійного спорту.
  25. Обов’язки агента спортсмена-професіонала.
  26. Комерційно-ліцензійна діяльність професійних ліг, асоціацій.
  27. Фактори, що  впливають на відвідування змагань глядачами.
  28. Роль спонсорства для розвитку професійного спорту.
  29. Глядачі як об’єкт маркетингової діяльності у професійному спорті
  30. Фактори, що обумовлюють розмір заробітної плати у професійному спорті.
  31. Елементи системи «резервування», їх характеристика.
  32. Основи трудових взаємовідносин у професійному спорті.
  33. Роль законодавства і судового права у розвитку професійного спорту.
  34. Особливості правового регулювання професійного спорту у США.
  35. Зміст та структура професійного контракту.
  36. Колективний договір – основа трудових взаємовідносин в американському професійному спорті.
  37. Соціальний захист професійних спортсменів у США.
  38. Обов’язки агента спортсмена-професіонала.
  39. Роль асоціацій спортсменів професійних ліг у правовому регулюванні спортивного бізнесу.
  40. Пенсійне забезпечення спортсменів у професійному спорті.
  41. Роль видатних спортсменів у розвитку професійного спорту.
  42. Причини зростання зацікавленості в Україні та інших країнах СНД до професійного спорту.
  43. Стан розвитку професійного спорту в Україні на сучасному етапі.
  44. Особливості адаптації спортсменів України до умов зарубіжного професійного спорту.
  45. Перспективи розвитку професійного спорту в Україні.
  46. Участь українських спортсменів у професійному спорті за кордоном.
  47. Мета, завдання при відборі спортсменів у професійних видах спорту.
  48. Характеристика системи  відбору - „Драфт”.
  49. Характеристика «Драфт-лотереї». Процедура проведення.
  50. Особливості відбору в НБА.
  51. Особливості відбору в ГБЛ. 
  52. Особливості відбору в НФЛ.
  53. Особливості відбору у професійному велоспорті.
  54. Особливості відбору у професійному боксі.
  55. Система підготовки у професійному баскетболі США.
  56. Система підготовки у професійному бейсболі США.
  57. Система підготовки у професійному американському футболі.
  58. Особливості підготовки в професійному тенісі.
  59. Критерії економічної ефективності системи змагань у професійному спорті.
  60. Система змагань у НФЛ.
  61. Система змагань у  НХЛ.
  62. Система змагань у ГБЛ.
  63. Систему змагань у  НБА.
  64. Система змагань у професійному тенісі.
  65. Система змагань у  професійному велоспорті.
  66. Система змагань у  професійному боксі.
  67. Порівняльний аналіз розвитку професійного спорту в Україні, США та Європі

 

Професійний спорт / Professional sport

Категорія дисципліни: обов’язкова.

Семестр7

Обсяг дисципліни: загальна кількість годин – 90; кількість кредитів ЄКТС – 3

Результати навчання:

  • знати: теоретичні засади менеджменту і маркетингу провідних професійних ліг світу; розуміти сучасний стан та перспективи розвитку професійного спорту в Україні.
  • вміти: створювати маркетинговий проект спортивного клубусформувати ціну на певну послугу у сфері спорту, аналізувати економічну діяльність спортивної організації та розробляти альтернативні шляхи фінансування, з урахуванням національних можливостей, світового досвіду, проблем та наявних тенденцій.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні дисципліни: «Історія фізичної культури і спорту»; «Основи публічного управління, менеджменту та маркетингу у сфері фізичної культури і спорту»; «Олімпійський спорт».

Зміст дисципліни: Передумови виникнення професійного спорту. Організаційні основи професійного спорту. Соціально-економічні аспекти розвитку професійного спорту. Правові аспекти і трудові відносини у професійному спорті. Відбір, підготовка спортсменів у професійному спорті. Система змагань у професійному спорті. Стан і перспективи розвитку професійного спорту в Україні.

Види навчальних занять: лекційне, семінарське, практичне, консультація.

Форми навчання: денна, заочна.

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний (виступи на семінарських та практичних заняттях, усне опитування, письмовий (вправи, завдання), тестовий.

Форми підсумкового контролю: екзамен (семестр 7).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, перелік питань, комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.

Мова навчання: українська.

Контакти

  вул. Фізкультури, 1, Київ, Україна, 03150 

 +38 (044) 287-54-52

rectorat@uni-sport.edu.ua

Скринька довіри

Приймальна комісія

  вул. Фізкультури, 1, Київ, Україна, 03150 

 +38 (044) 287-04-91

pk@uni-sport.edu.ua

МОВА САЙТУ

© 2025 Національний університет фізичного виховання і спорту України