Дорошенко Марія - Дитячий фізичний терапевт
 

Дорошенко Марія - Дитячий фізичний терапевт

Відгук на освітньо-професійну програму «Фізична терапія, ерготерапія» за спеціальністю «Фізична терапія» в межах реалізації проекту Еразмус+.

Я, Дорошенко Марія, проходила навчання за освітньо-професійною програмою «Фізична терапія, ерготерапія» за спеціальність «Фізична терапія» з 2018 по 2019 рік. Оскільки в освітню програму «Фізична терапія, ерготерапія» були внесені зміни, хочу проаналізувати ці дві програми.

Перше, що хочу відмітити, що в новій програмі значно збільшилися години практики, які, на мою думку, є необхідними для фахової компетентності студента. Подовжений термін навчання до двох років, що допоможе більш детальніше поглибитися в специфіку діяльності.

Нова програма розділила навчання на два блоки такі, як ортопедія та неврологія. Як фізичний терапевт, який працює в педіатрії, вважаю це недоцільним, оскільки діти з неврологічними ураженнями зазвичай мають вторинні ускладнення з боку ортопедії і компетентний терапевт має це попередити або надати кваліфіковану допомогу для усунення ортопедичних ускладнень.

Зменшився об’єм кредитів за предметом «Педіатрія». І хоча педіатрія була в нас необов’язковим предметом, як зараз, але годин лекційного навчання було більше, більше цікавої, а головне важливої інформації, більше практичного матеріалу та розборів кейсів.

В цілому зміни, які відбулися в освітньо-професійній програмі позитивно вплинуть на процес навчання. Але, як фізичний терапевт в дитячій неврології, хотілося б більше приділити уваги саме педіатрії та відомремити її окремим блоком для навчання дитячих фізичних терапевтів.

Дитячий фізичний терапевт

в «Бобат центрі»

Дорошенко М.О.

 

Новохацька Валентина
 

Новохацька Валентина

Відгук на освітньо-професійну програму ‹‹Фізична терапія , ерготерапія›› за спеціальністю ‹‹Фізична терапія , ерготерапія›› в межах реалізації проекту Еразмус+.

     Я , Новохацька Валентина, проходила навчання за освітньо-професійною програмою  ‹‹Фізична терапія , ерготерапія››  за спеціалізацією  ‹‹Фізична терапія , ерготерапія›› з 2018 по 2019 рік. Оскільки в освітню програму ‹‹Фізична терапія , ерготерапія›› були внесені зміни, хочу проаналізувати ці дві програми.

     У новій програмі відокремили фізичну терапію від ерготерапії,а також збільшили термін навчання. Дана програма базується на інноваційних ідеях, поняттях, концепціях, теоріях та інших результатах сучасних наукових досліджень, зокрема фізична терапія, базується на даних науково-доказовій медицині та практики у сфері фізичної терапії та ерготерапії, що дає можливість на подальшу професійну та наукову кар’єру. На мою думку, це відкриває і зацікавлює на більш детальне та поглиблене вивчення вибраної спеціалізації. Також слід зазначити, що у новій програмі збільшилася кількість практики та можливість переймання досвіду з інших країн Європи.

Також, мою увагу привернуло те, що навчання розділили на два блоки, що дає можливість набувати нових знань інших напрямках. Об ′єднали   предмет ‹‹ фізична терапія в акушерстві, гінекології та педіфтрії›› та зробили його обов′ язковим не  залежно від вибраного блока, але у зв’язку з тим, що я працюю фізичним терапевтом з дітьми з органічним ураженням нервової системи, хотілося б приділити більше уваги педіатрії та окремо акушерству та гінекології. Так як в кожному напрямку є особливості теоретичних знань, які потрібні для роботи з різною віковою категорією та патологічними захворюваннями у розвитку дитячого організму.

В освітньо-професійній  програмі відбуваються позитивні зміни, які вплинуть на навчальний процес та покращать його.

 

Haytham Al-Dababseh
 

Haytham Al-Dababseh

Закінчив бакалаврську програму НУФВСУ у 2010.

У 2018 році прийняв рішення до вступу в магістратуру.

Був дуже здивований з приводу якості навчання на магістерському рівні у порівнянні із бакалавратом. Нам розповідали дуже корисні речі, потрібні у процесі роботи фізичним терапевтом. Обсяг інформації дуже великий, але навчатися цікаво. Лекції бувають і нудні, і дуже цікаві, але вони завжди інформативні. Кожну практичну пару викладачі намагалися навчити нас чомусь новому, завжди робили якісні і цікаві презентації.

Загалом на кафедрі намагаються щоб студенти захотіли по справжньому вчитися і щоб їм це було дійсно цікаво. Більшість викладачів налаштовані оптимістично, найчастіше відносини виходять за рамки уроку, викладач цікавиться твоїм життям, успішністю з інших предметів, дає поради. Завжди готові відповісти на виникаючі питання, можуть допомогти засвоїти матеріал, якщо є незрозумілі питання.

Навчальні корпуси розташовані в одному місці, в пішій доступності один від одного. Територія доглянута. На момент навчання проводився ремонт у майбутньому кабінеті ерготерапії, поліпшуються умови, вводиться у експлуатацію нове обладнання у залі фізичної терапії.

На мою думку, було замало клінічної практики, але якщо передивитися програму 2019 року, цей недолік виправлений.

Деканат цілком нормальний. Намагаються вирішити всі виникаючі проблеми.

Загалом, університет і його керівники роблять все, щоб ми отримували не освіту, а в першу чергу знання. Готують Фізичних терапевтів, саме з великої літери.

Дякую НУФВСУ!

Підвищення кваліфікації викладачів

 

You-Tube канал  ФІЗІО ЄНОТ

 

 

Канал  створено викладачами Ґрін С.О. та Ґрін В.С. та студентами кафедри ФТЕТ НУФВСУ в березні 2019 року. Канал було створено, як один з додаткових альтернативних методів навчання. До процесу створення контенту залучалися студенти переважно 3 курсу, під час вивчення дисциплін: «Ортопедія та травматологія», «Метеди  обстеження при порушеннях діяльності ОРА», «КРМ при ОРА». Планується залучення студентів 4-го курсу та магістрів, для створення контенту з нейрореабілітації та ерготерапії.

Створення каналу мало на меті частково вирішити проблему з браком фахового матеріалу, особливо матеріалу українською мовою.  Створення контенту має такі навчальні аспекти: 1) студенти навчаються, приймаючи участь у зйомках відеоматеріалів (готують доклад, тренують практичні навички, краще запам’ятовують матеріал, повторюючи його декілька дублів); 2) готуючи матеріал для роликів, студенти вчаться користуватися різними інформаційними джерелами, звертаються до іноземних джерел та ресурсів інформації, перекладають англомовні джерела  3) студенти, які не задіяні в зйомках мають змогу ознайомитися з відео на певні темах, що допомагає їм краще підготуватися до заліків та краще засвоїти практичні навички.

Список відтворення «Ортопедія та травматологія» на разі містить 11 роликів:

1. ММТ м'язів верхньої кінцівки

2. ММТ м'язів передпліччя та кисті на оцінки 4-5 балів

3. ММТ м'язів нижньої кінцівки

4. ММТ м'язів гомілки

5. Гоніометрія. Вимірювання діапазону рухів в плечовому та ліктьовому суглобах

6. Артрокінематика. Суглобова гра.

7. Пасивний діапазон рухів шийного відділу хребта з додатковим навантаженням

8. Тести для виявлення патології ліктьового суглоба

9. Імпіджмент-синдром плечового суглоба

10. Адгезивний капсуліт

11. Переломи кісток тазу

Список відтворення «Ерготерапія» на разі містить 2 ролики:

1. Як навчити пацієнта вдягати футболку однією рукою

2. Монреальска шкала оцінювання когнітивних функцій (Montreal Cognitive Assessment – MoCА)

Список відтворення «Нейрореабілітація» на разі містить 2 ролики, зняті на клінічних базах практики:

1. Відновлення навички ходьби після інсульта

2. Заняття з пацієнтами після інсульту

Список відтворення «Реабілітаційні тренажери та апарати» на разі містить 4 ролики, зняті на клінічних базах практики:

1. MOTOmed

2. Безперервна пасивна мобілізація. Апарати ARTROMOT

3. СРМ-терапія для плечового суглобу. Artromot S3

Список відтворення «Кардіо-респіраторна реабілітація» на разі містить 1 ролик:

1. Комп'ютерна спірографія. Для чого використовується?

Список відтворення «ФІЗІО ЄНОТ та команда» на разі містить 3 ролики:

1. Єнот та його команда)

2. Що думають твої друзі про твою професію..))

3. Терапевты отвечают ;)

Взагалі  /ФИЗИО ЕНОТ/ - це команда з багатьох студентів на чолі з викладачами.

 

Студентам подобається приймати участь в роликах, тому контент каналу постійно оновлюється. На разі монтуються ролики за наступними темами:

1. Підбір технічних засобів

2. Мобілізація в ліжку

3. Клінічний випадок: Арахномієліт

4. Кінезіотейпування колінного суглоба

5. Цервікальні радікулопатії

6. Спеціфічні тести для виявлення патології менісків та зв’язок колінного суглоба

7. Травми та захворювання зап’ястя та кисті

Планується подальша робота, адже ще багато тем очікують висвітлення. 

Також для популяризації контенту канала створено сторінки в соц. мережах:

 Facebook https://www.facebook.com/people/%D0%A4%D1%96%D0%B7%D1%96%D0%BE-%D0%84%D0%BD%D0%BE%D1%82/100037934089255

та Instagram https://www.instagram.com/fizioenot/?hl=ru , де періодично публікуються пости, анонси та посилання на навчальні матеріали.

Порядок проведення атестації для здобувачів вищої освіти спеціальності 227 "Фізична терапія, ерготерапія" ПП (галузь знань "22 Охорона здоров'я")

Смотрите "НУФВСУ. Матеріально-технічна база." на YouTube

Презентація кафедри терапії та реабілітації 

 

Ключовим аспектом підготовки здобувачів вищої освіти (ВО) першого (бакалаврського) рівня спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія, 227 Терапія та реабілітація та (другого) магістерського рівнів спеціальності 227 Терапія та реабілітація (освітньо-професійна програма «Фізична терапія» та «Ерготерапія») кафедри терапії та реабілітації НУФВСУ є врахування сучасних міжнародних стандартів, які передбачають обов'язкову участь здобувачів ВО у клінічних практиках на всіх етапах навчання.

Клінічне навчання/практика (КН) – це формальне навчання під супервізією, яке зосереджене на розвитку та застосуванні клінічних навичок (сукупність знань і вмінь, необхідних для надання допомоги пацієнтам/клієнтам, зокрема навички обстеження, визначення причини обмеження функціонування та проведення реабілітаційних втручань, які орієнтовані на пацієнта та професійну поведінку. КН розроблене так, щоб здобувачі набували значущий і релевантний клінічний досвід та навички, були залучені до сучасної практики і продемонстрували компетентність перед початком роботи на рівні початкової практики після завершення навчання.

Організація та методичне забезпечення клінічної практики здійснюється відповідно до вимог «Положення про проведення практики» (https://uni-sport.edu.ua/sites/default/files/vseDocumenti/polozhennya_pro_provedennya_praktyky.pdf). Кафедрою терапії та реабілітації розроблено програми практик (зберігаються на кафедрі та платформі Moodle). Доцент кафедри терапії та реабілітації Бойко Анна виконує обов'язки координатора клінічного навчання. З базами практики університет НУФВСУ завчасно укладає меморандуми (договори) співпраці за встановленою відповідною формою.

Обсяг клінічної практики становить 27 кредитів ЄКТС (810 годин) на бакалаврському рівні. ОП передбачає такі види практики: «Загальна ознайомча практика за профілем майбутньої професії»; «Клінічна практика з фізичної терапії та ерготерапії при порушеннях діяльності серцево-судинної та дихальної системи»; «Клінічна практика при дисфункціях внутрішніх органів і хірургічних хворобах», «Клінічна практика з фізичної терапії та ерготерапії при порушеннях діяльності опорно-рухового апарату»; «Клінічна практика з фізичної терапії та ерготерапії при порушеннях діяльності нервової системи».

Клінічна практика 37 кредитів ЄКТС (1110), що належить до циклу дисциплін спеціальності, спрямована на формування визначених ОП (другого) магістерського рівня 227 Терапія та реабілітація, спеціалізації 227.01 Фізична терапія, загальних та фахових компетентностей, зокрема, здатності до застосування у професійній діяльності інноваційних засад фізичної терапії у відновному лікуванні осіб із порушеннями функціонального стану різних нозологій.

Важливість клінічного компонента полягає у створенні можливостей для здобувачів безпосередньо працювати під керівництвом клінічного супервізора – фізичного терапевта, ерготерапевта, який відповідальний за наставництво та оцінювання роботи здобувачів під час КН. Це є критично важливим для розвитку не лише технічних навичок, але й комунікативних здібностей, які є невід’ємною частиною професії фізичного терапевта, ерготерапевта. Такі можливості забезпечують готовність випускників до надання допомоги пацієнтам з різними патологіями.

Таким чином, КН є ключовим елементом підготовки фізичних терапевтів, ерготерапевтів у НУФВСУ, який забезпечує набуття професійних навичок і готовність до роботи в умовах, що постійно змінюються. Впровадження цього компоненту у навчальні програми дозволяє створити ефективну та стійку систему підготовки фахівців, здатних відповідати на сучасні виклики та надавати високоякісні послуги у сфері реабілітації.

 

КАФЕДРА ТЕРАПІЇ ТА РЕАБІЛІТАЦІЇ ДАЄ МОЖЛИВІСТЬ ЗДОБУВАЧАМ ПРОХОДИТИ КЛІНІЧНУ ПРАКТИКУ ТА ВЧИТИСЬ У КРАЩИХ КЛІНІЧНИХ СУПЕРВІЗОРІВ УКРАЇНИ НА ТАКИХ КЛІНІЧНИХ БАЗАХ

  1. Благодійна організація «Благодійний фонд «Протез Фондейшн» (PROTEZ Foundation)
  2. БО «БФ «Пацієнти України»
  3. Відновлювально-оздоровчий центр «ОртоРЕХАБ»
  4. Військова частина  А 4799
  5. Військова частина А2923
  6. Головний військово-клінічний центр Державної прикордонної служби України
  7. Державна організація Військово-медичний клінічний центр Західного регіону
  8. Державна установа «Інститут геронтології ім. Д.Ф. Чеботарьова НАМН України»
  9. Державна установа «Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров’я України»
  10. Державне некомерційне підприємство «Національний інститут раку»
  11. Державний заклад «Український медичний центр реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи МОЗ України»
  12. ДУ «Інститут травматології та ортопедії Національної академії медичних наук України»
  13. Запорізький національний університет ГО «Українське товариство ерготерапевтів»
  14. Інклюзивно-ресурснй центр Української міської ради Обухівського району Київської області
  15. Київська дитяча клінічна лікарня №3
  16. КЛ «Феофанія» ДУС
  17. КНП «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня»
  18. КНП «Київська міська дитяча клінічна лікарня №1»
  19. КНП «Київський міський госпіталь ветеранів війни»
  20. КНП «КМДКЛ № 2»
  21. КНП «КМКЛ № 6» 
  22. КНП «КМКЛ №8
  23. КНП «КМКЛ№1»
  24. КНП «МКЛ №4» ДМР (м. Дніпро)
  25. КНП «О Свято-Михайлівська клінічна лікарня м. Києва»
  26. КНП «ПЦМЛ» Прилуцька центральна міська лікарня
  27. КНП «ЧОЛ Черкаської обласної ради»
  28. КНП КМКЛ №4
  29. КНП КОР «Київська обласна клінічна лікарня»
  30. КНП КОР «Київська обласна лікарня»
  31. Комунальне некомерційне підприємство Київської обласної ради «Київський обласний центр реабілітаційної медицини» (КНП КОР КОЦРМ)
  32. Комунальне некомерційне підприємство Обласний медичний центр реабілітації,
  33. КП «Кролевицька лікарня» Кролевицької міської ради
  34. КП «Рівненський обласний госпіталь ветеранів війни» Рівненської обласної ради
  35. Мале приватне підприємство фірма «Реабілітація»
  36. Національна дитяча спеціалізована лікарня «Охматдит» МОЗ України
  37. Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь»
  38. Національний комітет спорту інвалідів України
  39. Підприємство «Західний реабілітаційно-спортивний центр» Національного комітету спорту України
  40. Реабілітаційний центр «Life-house»
  41. ТОВ «Аксімед Плюс» «АКСІМЕД»
  42. ТОВ «БЦ КЛІНІК»
  43. ТОВ «ЄРЬОМІН ЦЕНТР»
  44. ТОВ «Інститут вертебрології і реабілітації»
  45. ТОВ «Капітал» (Медичний центр «Оберіг»)
  46. ТОВ «Медичний центр» Добробут Поліклініка
  47. ТОВ «Міжнародний центр відновлювальної медицини
  48. ТОВ «Міжнародний центр реабілітації та нейрофізілогії»
  49. ТОВ «ОЛЕКСАНДРОВА КЛІНІКА РЕАБІЛІТАЦІЇ»
  50. ТОВ «СВІТОДАР»
  51. ТОВ «Центр Ортопедичної Реабілітації «Майстерня Руху»
  52. Український державний медико-соціальний центр ветеранів війни (Український центр ветеранів)
  53. Український центр ветеранів ГО «Українська медична місія»
  54. ФОП  Маліновський Ярослав Вячеславович
  55. ФОП Алєксєєв І. Г.
  56. ФОП Вітомська Марина Валентинівна (Реабілітаційний центр «Свої»)
  57. ФОП Осадчук Руслан Васильович
  58. ФОП Поляруш Євген Анатолійович
  59. Центр реабілітації “Sadovenko Center”
  60. Центр реабілітації «Олімпійський»
  61. Центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями Дарницького району міста Києва
  62. Центр фізичної реабілітації «Фенікс»

 

 

Контакти

  вул. Фізкультури, 1, Київ, Україна, 03150 

 +38 (044) 287-54-52

rectorat@uni-sport.edu.ua

Скринька довіри

Приймальна комісія

  вул. Фізкультури, 1, Київ, Україна, 03150 

 +38 (044) 287-04-91

pk@uni-sport.edu.ua

МОВА САЙТУ

© 2025 Національний університет фізичного виховання і спорту України