Кафедра української та іноземних мов
Перелік дисциплін, що викладаються на кафедрі
СТУПІНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ – БАКАЛАВР
ОБОВ`ЯЗКОВІ КОМПОНЕНТИ
Іноземна мова (А7, В6, A4.11)
Дисципліна спрямована на формування визначених ОПП загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійних, повсякденно-побутовій та соціально-культурній сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї навчальної дисципліни, будуть використані здобувачами вищої освіти у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця як іноземна мова за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, спортивна фізіологія, теорія обраного виду спорту, менеджмент спорту, рекреація, ТМФВ тощо.
Обсяг дисципліни – 3 кредитів ЄКТС. Основні теми: «Будьмо знайомі», «Мій робочий день», «Життя університету», «Подорожі», «Покупки», «Моя майбутня професія», «У здоровому тілі – здоровий дух», «Розмовляти англійською».
Підсумкове оцінювання проводиться у формі екзамену в обсязі навчального матеріалу, визначеному робочою програмою навчальної дисципліни.
Іноземна мова професійного спрямування (А7, В6, A4.11)
Дисципліна спрямована на формування визначених ОПП загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійній та соціально-культурній сферах комунікації. Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї дисципліни, будуть використані здобувачами вищої освіти у дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця.
Обсяг дисципліни – 3 кредитів ЄКТС. Основні теми: «Ми займаємось спортом», «Наше тренування», «Олімпізм», «Фізичне Виховання: освітня місія», «Рекреація», «Навички спортивного менеджменту», «Cпорт та психологія», «Тренерські цінності».
Підсумкове оцінювання проводиться у формі екзамену в обсязі навчального матеріалу, визначеному робочою програмою навчальної дисципліни.
Іноземна мова (за професійним спрямуванням) (І7)
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійній, повсякденно-побутовій та соціально-культурній сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї навчальної дисципліни, будуть використані здобувачами вищої освіти у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця як іноземна мова за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, спортивна фізіологія, фізична терапія, фізична реабілітація, теорія обраного виду спорту, менеджмент спорту, рекреація тощо.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Будьмо знайомі»,
«Мій робочий день», «Життя університету», «Здоровий спосіб життя», «Наша спеціальність», «У здоровому тілі – здоровий дух». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю у формі іспиту.
Англійська мова (І9)
Дисципліна спрямована на формування визначених ОПП загальних та фахових предметних компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійних сферах комунікації.
Здобуті знання та вміння будуть використані здобувачами у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця, як іноземна мова за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, біомеханіка, основи ергономіки та охорони праці, імунологія, основи фізичної терапія та масажу тощо.
Обсяг дисципліни – 5 кредитів ЄКТС. Основні теми: Self-presentation. Business communication. The field of health care (WHO, UNICEF, Ministry of Health). Medicine. Anatomy, physiology, biological research. Medical tourism. Medical and social insurance. Health promotion. Public health. Epidemiology.
Підсумкове оцінювання проводиться у формі семестрового екзамену та в обсязі навчального матеріалу, визначеному робочою програмою навчальної дисципліни.
Англійська мова за професійним спрямуванням (І9)
Дисципліна спрямована на формування визначених ОПП загальних та фахових предметних компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійних сферах комунікації.
Здобуті знання та вміння будуть використані здобувачами у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця, як іноземна мова за професійним спрямуванням, анатомія, фізіологія, біомеханіка, основи ергономіки та охорони праці, імунологія, основи фізичної терапія та масажу тощо.
Обсяг дисципліни – 5 кредитів ЄКТС. Основні теми: Essence of Medicine and Its Achievements. Adhering to Basic Principles in Medicine. Computer and Other Technologies in Medicine. Biology, Biochemistry and Pharmacology. Public Health: Non-clinical Setting. Evidence-based Medicine.
Current Issues and Future of Medicine.
Підсумкове оцінювання проводиться у формі семестрового екзамену та в обсязі навчального матеріалу, визначеному робочою програмою навчальної дисципліни.
Іноземна мова професійної спрямованості (D3)
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійних сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї навчальної дисципліни, будуть використані бакалаврами у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця, як іноземна мова за професійним спрямуванням, ділова іноземна мова, менеджмент у спортивній діяльності, тощо.
Обсяг дисципліни – 12 кредитів ЄКТС. Основні теми: Organisation, Brands, Job Hunting, Business Strategy, Logistics, Working Abroad, Global Work Cultures, Leadership.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
Українська мова (за професійним спрямуванням) (A7, І7, В6, A4.11, D3)
В умовах розвитку України українська мова, закріплена як державна, активно функціонує в усіх сферах життєдіяльності держави. Отже, майбутнім фахівцям мова потрібна не як сукупність правил, а як система світобачення, засіб культурного співжиття в суспільстві, самоформування і самовираження особистості.
Реалізація цього завдання у закладах вищої освіти України здійснюється шляхом вивчення курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Зміст дисципліни покликаний узагальнити й систематизувати знання з української мови, набуті студентами у середній школі, а також сформувати мовну особистість, обізнану з культурою усного і писемного мовлення.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Нормативно-стильові основи професійного мовлення», «Наукова комунікація як складова фахової діяльності», «Професійна комунікація». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
ВИБІРКОВІ ДИСЦИПЛІНИ
ВД 399 – Англійська мова для медичних потреб
Мета навчальної дисципліни – формування у здобувачів вищої освіти необхідної комунікативної спроможності у сферах професійного та ситуативного спілкування в усній і письмовій формах, навичок практичного володіння іноземною (англійською) мовою у різних видах мовленнєвої діяльності в обсязі тематики, зумовленої професійними потребами оволодіння фаховою інформацією через іншомовні джерела.
Зміст програми орієнтований на сприяння розвитку мовленнєвих навичок, які сприяють роботі спеціаліста за обраним медичним фахом.
Основні теми диференціюються за лексичним та граматичним наповненням: The field of health care (World Health Organization, UNICEF, Ministry of Health). Medicine. Anatomy, physiology, biological research. Medical tourism. Medical and social insurance. Health promotion. Public health. Epidemiology (epidemic, pandemic, infection).
ВД 400 – Друга іноземна мова (польська мова)
Зміст програми орієнтований на сприяння розвитку мовленнєвих навичок, які необхідні для роботи спеціаліста за обраним медичним фахом.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми диференціюються за лексичним та граматичним наповненням: Основні теми: 1. Знайомство та перші контакти. Моя родина та друзі. Спілкування в суспільстві. 2. Вільний час та інтереси. Мій дім та місце проживання. 3. Професії, освіта й трудова діяльність.
Програма передбачає також вивчення польської мови як другої іноземної, що сприятиме розширенню професійних та міжкультурних комунікативних можливостей майбутніх медичних працівників.
Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку у терміни, встановлені графіком освітнього процесу, розкладу занять та екзаменаційних сесій, в обсязі навчального матеріалу, визначеному робочою програмою.
ВД 401 – Друга іноземна мова (польська мова) для медичних потреб
Зміст програми орієнтований на сприяння розвитку мовленнєвих навичок, які необхідні для роботи спеціаліста за обраним медичним фахом.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми диференціюються за лексичним та граматичним наповненням: Основні теми: Сфера охорони здоров'я (Всесвітня організація охорони здоров'я, ЮНІСЕФ, МОЗ). Ліки. Анатомія, фізіологія, біологічні дослідження. Медичний туризм. Медичне та соціальне страхування. Зміцнення здоров'я. Громадське здоров'я. Епідеміологія (епідемія, пандемія, інфекція).
Програма передбачає також вивчення польської мови як другої іноземної, що сприятиме розширенню професійних та міжкультурних комунікативних можливостей майбутніх медичних працівників.
Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку у терміни, встановлені графіком освітнього процесу, розкладу занять та екзаменаційних сесій, в обсязі навчального матеріалу, визначеному робочою програмою.
ВД 402 – Іноземна мова для академічних цілей
Зміст програми спрямований на формування належного рівня умінь і навичок, які забезпечують комунікативний, когнітивний та соціокультурний розвиток здобувачів, і на цій основі здійснення підготовки до Єдиного вступного іспиту з іноземної мови.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Тести ЄВІ: загальна інформація, структура, вимоги, типологія завдань», «Matching Headings», «Multiple Choice»: стратегі я і техніка виконання», «Sentence Completion»: стратегія виконання», «Reading Comprehension», «Особливості виконання завдань розділу «Use of English», «Лексичні вправи в тестах: особливості виконання», «Граматичні вправи в тестах: стратегії виконання», «Практика виконання тестів».
Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку у терміни, встановлені графіком освітнього процесу, розкладу занять та екзаменаційних сесій та в обсязі навчального матеріалу, визначеному робочою програмою навчальної дисципліни.
ВД 403 – Іноземна мова у сфері фізичної культури і спорту
Зміст програми спрямований на формування професійної комунікативної компетенції, розвиток якої відбувається відповідно до предметних знань здобувачів, і здійснюється в межах ситуативного контексту, пов’язаного зі спеціалізацією.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми диференціюються за лексичним та граматичним наповненням:
1. Кар’єра в галузі фізичного виховання.
2. Як англійська може допомогти вашій кар’єрі.
3. Категорії спорту.
4. Спортивний менеджмент.
5. Вчитель фізичної культури.
6. Тренер.
7. Принципи спортивного тренування.
8. Тіло людини.
9. Спортивні травми.
10. Психологія спорту.
Підсумкова оцінка формується за результатами поточного контролю та заліку.
ВД 404 – Культура усного фахового україномовного спілкування
Майбутнім фахівцям мова потрібна як система світобачення, засіб культурного співжиття в суспільстві, самоформування і самовираження особистості. Науково доведено, що стрижневими компонентами професійно-комунікативної діяльності є мовленнєва компетенція і компетентність.
Реалізацію цього завдання можна здійснити шляхом вивчення курсу «Культура усного фахового спілкування». Зміст дисципліни покликаний не лише узагальнити й систематизувати знання з української мови, а й сформувати мовну особистість, обізнану з культурою усного і писемного мовлення, яка вміє в повному обсязі використовувати набуті знання, уміння і навички для оптимальної мовної поведінки в професійній сфері.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Нормативно-стильові основи професійного мовлення», «Комунікація як складова фахової діяльності», «Професійна комунікація». Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліка.
ВД 405 – Практичний курс сучасної німецької мови
Програма практичного курсу сучасної німецької мови спрямована на формування базових знань, необхідних для активного оволодіння іноземною мовою як засобом формування та висловлення думок у сферах повсякденного спілкування.
Матеріал, що викладається, підібраний відповідно до завдання ефективного використання студентами німецької мови в усній формі. Розвиваються навички мовлення, аудіювання, письма, а також сучасні лінгвокультурні знання про німецькомовні країни, їх життя, традиції, мовну поведінку носіїв мови. Під час практичних занять знання засвоюються та закріплюються у формі бесід, вправ, опитування, презентацій, дискусій, тестів, виконання індивідуальних завдань.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: 1. Знайомство та перші контакти. Моя родина та друзі. Спілкування в суспільстві. 2. Вільний час та інтереси. Мій дім та місце проживання. 3. Професії, освіта й трудова діяльність.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ВД 406 – Професійна комунікація англійською мовою у сфері громадського здоров’я
Метою навчальної дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти необхідної комунікативної компетентності для ефективного професійного та ситуативного спілкування англійською мовою в усній і письмовій формах у сфері громадського здоров’я. Дисципліна спрямована на розвиток практичних навичок іншомовного мовлення у різних видах мовленнєвої діяльності відповідно до тематичного наповнення, що відображає професійні потреби фахівців галузі громадського здоров’я та необхідність опрацювання фахової інформації з іншомовних джерел.
Зміст навчальної програми орієнтований на сприяння розвитку мовленнєвих навичок, які є необхідними для фахівця у сфері громадського здоров’я. Основні теми диференціюються за лексико-граматичним наповненням і охоплюють такі напрями:
· Глобальні проблеми охорони здоров'я та роль громадського здоров'я.
· Стратегії зміцнення здоров'я та профілактики захворювань.
· Соціальні детермінанти здоров'я та нерівність у сфері охорони здоров'я.
· Епідемії та готовність до пандемій.
· Психічне здоров'я в контексті громадського здоров'я.
· Здоров'я довкілля та зміна клімату.
· Комунікація у сфері охорони здоров'я та повідомлення про ризики.
· Політика громадського здоров'я та управління системами охорони здоров'я.
Підсумкове оцінювання проводиться у терміни, встановлені графіком освітнього процесу, розкладу занять та екзаменаційних сесій та в обсязі навчального матеріалу, визначеному робочою програмою навчальної дисципліни.
ВД 407 – Професійна комунікація іноземної мовою у менеджменті неврологічних дисфункцій
Дисципліна призначена для всебічного підходу до реабілітаційного менеджменту дорослих пацієнтів. Програма визнає еволюцію професії, що триває та об'єднує фундаментальні та прикладні дослідження для керівництва та інформування про доведені практичні дані; об'єднує принципи ведення пацієнтів/клієнтів (огляд, оцінка, діагностика, прогноз, втручання та результати; розглядає стратегії зміцнення здоров'я та доброго самопочуття. Акцент робиться на параметрах навчання, що має вирішальне значення для забезпечення того, щоб пацієнт/клієнт міг досягти цілей та очікуваних результатів. Центральним елементом програми є педагогічний формат, призначений для полегшення вивчення ключових понять.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: Різниця між центральною нервовою системою та периферичною нервовою системою. Будова та функції нейронів. Області мозку та функції кожної з них. Деякі дослідження проблем особистого здоров'я, пов'язані з нервовою системою. Вплив здорового життя на нервову систему. Різні види травм головного та спинного мозку. Дегенеративні захворювання та проблеми досягнення мети. Інсульт. Розсіяний склероз.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю у формі заліку.
ВД 408 – Професійна комунікація іноземною мовою у менеджменті порушень діяльності опорно-рухового апарату
Курс є професійно зорієнтованимю і організований відповідно до специфічних умінь загального характеру, необхідних у різноманітних професійних сферах і спілкуванні. Зміст програми спрямований на формування професійної комунікативної компетенції, розвиток якої відбувається відповідно до предметних знань добувачів і здійснюється в межах ситуативного контексту, пов’язаного зі спеціалізацією.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми диференціюються за лексичним та граматичним наповненням: Кісткова система: функції скелетної системи. Кісткова система: основні відділи та типи кісток кісткової системи. Догляд та проблеми кісткової системи. Стратегії запобігання травм, що викликають ушкодження скелета. Зміцнення здоров’я як ефективний спосіб профілактики захворювань кісток. Різні види травм суглобів та відповідні професійні медичні послуги. М’язова система: Функції м’язової системи. М’язова система: Різні типи м’язів тіла. Вплив здорової поведінки на м’язову систему.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю у формі заліку.
ВД 409 – Професійна комунікація іноземною мовою у менеджменті порушень діяльності серцево-судинної та дихальної систем
Програма навчальної дисципліни є професійно зорієнтованою і організована відповідно до специфічних умінь загального характеру, необхідних у різноманітних професійних сферах і спілкуванні. Зміст програми спрямований на формування професійної комунікативної компетенції, розвиток якої відбувається відповідно до предметних знань добувачів, і здійснюється в межах ситуативного контексту, пов’язаного зі спеціалізацією. Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми диференціюються за лексичним та граматичним наповненням:
· Серцево-судинна система: функції та будова.
· Cистема кровообігу. Артерії. Капіляри. Вени.
· Будова та функції серця.
· Склад крові. Клітини крові. Кровоносні судини.
· Лімфатична система. Будова лімфатичної системи. Проблеми з лімфатичною системою.
· Захворювання серцево-судинної системи. Кров’яний тиск.
· Функції дихальної системи. Легеневий кровообіг. Вентиляція, газообмін і дихання.
· Будова дихальної системи.
· Легені.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю у формі заліку.
ВД 410 – Українська термінологія в професійному спілкуванні
Курс «Українська термінологія в професійному спілкуванні» покликаний ознайомити студентів з українською науковою термінологією обраного фаху. Програма курсу передбачає вивчення як теоретичного підґрунтя поняття «наукова термінологія», так й широкий практичний і прикладний аспекти роботи з фаховою термінологією. Студенти ознайомляться з науковою комунікацією як складовою фахової діяльності; поняттям фахової термінології як системи; історією формування української, зокрема спортивної, термінології; набудуть навичок роботи з науковою термінологією свого майбутнього фаху; правильно вживати і використовувати фахову термінологію дотримуватися національних стандартів щодо системи термінів, орієнтуватися в тенденціях термінотворення.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Українська термінологія у професійному спілкуванні», «Науковий стиль і його засоби у професійній комунікації», «Проблеми перекладу термінів, створення та редагування наукових текстів».
СТУПІНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ – МАГІСТР
ОБОВ`ЯЗКОВІ КОМПОНЕНТИ
Професійно-орієнтована іноземна мова (А7, A4.11, E1, I7, B6-A7)
Дисципліна спрямована на формування визначених ОПП загальних та фахових компетентностей, тобто передбачає набуття здобувачами здатності до застосування у професійній діяльності мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та письма у навчально-професійних сферах комунікації.
Знання та вміння, здобуті під час вивчення цієї дисципліни, будуть використані здобувачами у таких дисциплінах професійної підготовки фахівця, як анатомія, фізіологія, спортивна фізіологія, біомеханіка та біологія спорту, фізична реабілітація, тощо.
Основні теми (I7): Sports therapist and physical rehabilitation; Understanding the healing process; Maintaining and improving flexibility; Muscular Strength and Endurance; Isokinetics in rehabilitation; Cardiorespiratory endurance; Therapeutic aspects in rehabilitation; Psychological consideration and evaluation process in rehabilitation.
Основні теми (А7): Physical Activity and Your Health. Fitness and You. Planning a Personal Activity Program. Training and Safety for Physical Activities. Physical Activity Injuries. Sport as Social Institution. Nature of Sport. Theoretical Perspectives of Sport. Social Issues in Sport. Sport for All. Inclusive Sport and Play – the Basics. Sport and Play – Making it Inclusive.
Основні теми (A4.11): Physical Education and Sport, Aims and Objectives of the Discipline, Combination of Different Disciplines in Physical Education and Sport, Teaching and Coaching in Physical Education.
Основні теми (Е 1): Physical Activity for Life. Physical Activity and Your Health. Fitness and You. Planning a Personal Activity Program. Training and Safety for Physical Activities. Physical Activity Injuries.
Тематика дисципліни (B6-A7) складається з чотирьох модулів: «Хореографія та танцювальний спорт» (“Choreography VS Dance Sport”), «Професія хореографа» (“What is a Choreographer”), «Навчання хореографії у вищий школі» (“Dance in Higher Education”), «Навчальний процес: дидактика викладання хореографії» (“An Educational Process: Dance Didactics.”).
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
Ділова іноземна мова (DA88, D3)
Ділова іноземна мова є невід’ємною складовою в опануванні здобувачами вищої освіти професійно спрямованої іноземної мови, яка забезпечує формування професійної компетентності здобувачів. Дисципліна є важливим напрямом підготовки сучасного фахівця, оскільки забезпечує ефективну професійну комунікацію в ситуаціях ділового спілкування, являється важливою передумовою встановлення ефективних професійних та економічних контактів у сфері ділових відносин.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Тематика дисципліни складається з трьох модулів: «Job opportunities in sport management»; «The positions available for sport managers»; «Applying for a job».
Зазначена дисципліна має сформувати у здобувачів вищої освіти уміння і навички грамотного доцільного мовлення у ситуаціях ділової, професійної та наукової комунікації.
Підсумкове оцінювання проводиться у терміни, встановлені графіком освітнього процесу, розкладу занять та екзаменаційних сесій та в обсязі навчального матеріалу, визначеному робочою програмою навчальної дисципліни у формі заліку.
ВИБІРКОВІ КОМПОНЕНТИ
ВД 411 – Англійська мова як компонент формування олімпійських цінностей
Дисципліна спрямована на формування загальних та фахових компетентностій, зокрема здатності до застосування у професійній діяльності набутих мовленнєвих навичок й умінь читання, аудіювання, мовлення та в письма у навчально-професійних сферах комунікації.
Знання та вміння будуть використані студентами у таких дисциплінах професійної та практичної підготовки фахівця, як іноземна мова за професійним спрямуванням, олімпійський спорт та олімпійська освіта та інших дисциплінах гуманітарного циклу тощо.
Матеріал, що викладається, підібраний відповідно до завдання ефективного використання студентами англійської мови в усній формі. Розвиваються навички мовлення, аудіювання, письма, а також сучасні лінгвокультурні знання про німецькомовні країни, їх життя, традиції, мовну поведінку носіїв мови. Під час практичних занять знання засвоюються та закріплюються у формі бесід, вправ,
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: Олімпійський дух; Викладання олімпійських цінностей: методика олімпійської освіти; Основоположні принципи олімпізму. Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ВД 412 – Академічне англомовне письмо
Програма курсу академічного англомовного письма спрямована на формування базових знань, необхідних для активного оволодіння іноземною мовою як засобом формування та висловлення думок у сферах академічного та/або наукового спілкування.
Зміст програми дисципліни спрямований на вивчення специфіки функціонування писемної форми наукового стилю мовлення. Зокрема, курс направлений на опанування структурно-композиційних і лексико-граматичних особливостей створення текстів академічного спрямування (тез доповідей, статей, відгуків) та з’ясування стилістичних відмінностей текстів, написаних з метою ділового листування. Практична цінність цієї дисципліни полягає в уточненні необхідних орфоепічних, граматичних, лексичних і стилістичних норм писемної професійної комунікації. В процесі навчання студенти набувають умінь оформлення результатів дослідження, а також виробляють навички роботи з науковою літературою.
Основні теми: «Науковий стиль і його засоби у професійній комунікації», «Ділове листування», «Оформлення результатів наукової діяльності».
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ВД 413 – Друга іноземна мова (німецька): практичний курс
Програма практичного курсу другої іноземної (німецької) мови спрямована на формування базових знань, необхідних для активного оволодіння іноземною мовою як засобом формування та висловлення думок у сферах повсякденного спілкування.
Матеріал, що викладається, підібраний відповідно до завдання ефективного використання студентами німецької мови в усній формі. Розвиваються навички мовлення, аудіювання, письма, а також сучасні лінгвокультурні знання про німецькомовні країни, їх життя, традиції, мовну поведінку носіїв мови. Під час практичних занять знання засвоюються та закріплюються у формі бесід, вправ, опитування, презентацій, дискусій, тестів, виконання індивідуальних завдань.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: 1. Знайомство та перші контакти. Моя родина та друзі. Комунікація в суспільстві. 2. Вільний час та інтереси. Моє місце проживання. 3. Професії, освіта й трудова діяльність.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та заліку.
ВД 414 – Сучасна українська мова та наукова комунікація
Мета навчальної дисципліни – формування комунікативної компетентності здобувачів рівня вищої освіти; опанування комунікативних аспектів культури сучасної української літературної мови, набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей та спонукає до самореалізації, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомогою різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, а також вироблення навичок використання різних типів словників.
Зміст курсу спрямований на вивчення специфіки функціонування усної і писемної форми ділової мови, опанування лексики і термінології, необхідних орфоепічних, граматичних, лексичних і стилістичних норм, вербальної та невербальної комунікації. Дисципліна покликана розвинути навички застосування наукового стилю у професійній діяльності, допомогти засвоїти основи наукового обґрунтування професійного термінологічного апарату та його практичного застосування, опанувати методи наукового пізнання. В процесі навчання студенти набувають умінь оформлення результатів дослідження, а також виробляють навички роботи з науковою літературою.
Обсяг дисципліни – 3 кредити ЄКТС. Основні теми: «Науковий стиль і його засоби у професійній комунікації», «Українська термінологія в професійному спілкуванні», «Оформлення результатів наукової діяльності».
СТУПІНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ – ДОКТОР ФІЛОСОФІЇ
ОБОВ`ЯЗКОВІ КОМПОНЕНТИ
Науковий дискурс у сучасних іноземних мовах (А7, E1, I7)
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-науковою програмою загальних та фахових компетентностей серед здобувачів наукового ступеня доктора філософії.
Під час вивчення цієї дисципліни здобувачам пропонується розглянути особливості англомовного наукового дискурсу. Теоретична складова курсу передбачає розрізнення підстилів і жанрів наукового стилю в аспектах їх змістового наповнення та мовно-стилістичного забарвлення. Здобувачі мають можливість детальніше розглянути лексичні особливості наукової мови, а також граматичні особливості наукового тексту, його морфологію і синтаксис.
Практичним компонентом курсу є по-перше, розвиток навичок професійного читання наукового тексту з метою сприйняття, інтерпретації та подальшого використання інформації; по-друге, розвиток вмінь реферування та анотування наукових текстів для забезпечення дотримання вимог академічної доброчесності.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та екзамену.
Іншомовний науковий текст: композиція і прагматика (А7)
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-професійною програмою загальних та фахових компетентностей серед здобувачів наукового ступеня доктора філософії.
Під час вивчення цієї дисципліни здобувачам пропонується розглянути науковий текст як таку структурно-композиційну цілісність, яка спрямована на досягнення конкретної комунікативно-прагматичної мети. Зокрема, аналіз архітектоніки наукового тексту передбачає визначення структурних особливостей абзаців, смислового навантаження речень та інформативного центру в них. Теоретична складова курсу виявляє причино-наслідкові зв’язки між компонентами наукового тексту. Практичний компонент курсу стосується з’ясування комунікативно-прагматичної цінності текстів наукового стилю (наукової статті і наукового відгуку) та застосування розробленої структури для когерентного представлення змістового наповнення у межах тексту певного жанру.
Підсумкова оцінка формується з урахуванням результатів поточного контролю та іспиту.
ВИБІРКОВІ ДИСЦИПЛІНИ
ВД 415 – Ділова іноземна мова
Мета навчальної дисципліни – на основі сформованої в здобувачів мовної (лексико-граматичної) компетенції розвивати спеціальну (професійну) компетенцію, яка зокрема полягає у здатності до успішного складання міжнародного сертифікованого тесту з ділової іноземної (англійської) мови Cambridge English Business Higher (BEC), який підтверджує третій найвищий рівень володіння мовою С1 відповідно до загальноєвропейської класифікації CEFR.
Під час вивчення цієї дисципліни здобувачам пропонується підготуватися до складання міжнародного сертифікованого тесту з ділової іноземної (англійської) мови Cambridge English Business Higher (BEC), який підтверджує третій найвищий рівень володіння мовою С1 відповідно до загальноєвропейської класифікації CEFR. Зокрема, буде звернено особливу увагу на такі складові частини тесту, як читання (загальне переглядове та детальне з використанням мовних компонентів), письмо (короткий структурний опис графіку і офіційний лист/пропозиція/звіт), слухання (із метою нотування, поєднання двох змістових частин висловлювання, виконання тесту множинного вибору), говоріння (коротка бесіда, монологічне висловлювання, обговорення теми ділової сфери). Окрім опрацювання загальних вимог до виконання тесту, здобувачі матимуть можливість покращити словниковий запас бізнес спрямування та розвивати вище перелічені комунікативні навички на високому мовному рівні.
ВД 416 – Культура публічного виступу
Мета навчальної дисципліни – на основі сформованої в здобувачів мовної (лексико-граматичної) компетенції розвивати спеціальну (професійну) компетенцію, яка зокрема полягає у здатності формувати мисленнєво-мовленнєву діяльність в різних ситуаціях спілкування, засобах впливу на співрозмовника.
Під час вивчення цієї дисципліни здобувачам пропонується доносити професійні знання, обґрунтування, результати та висновки власних наукових досліджень в усній та письмовій формах для різної аудиторії як на національному, так і міжнародному рівнях. Зокрема, буде звернено особливу увагу на вільну презентацію й обговорення з фахівцями та нефахівцями результатів й висновків власних наукових досліджень, наукових та прикладних проблем з фізичної культури і спорту українською мовою, кваліфіковане відображення результатів досліджень у наукових публікаціях у провідних міжнародних та вітчизняних фахових наукових виданнях. Окрім цього, здобувачі матимуть можливість демонструвати навички підготовки та успішного захисту дисертаційної роботи на основі власних досліджень.
ВД 417 – Міжнародна наукова стаття: алгоритм підготовки до публікації
Мета навчальної дисципліни – на основі сформованої в здобувачів мовної (лексико-граматичної) компетенції розвивати спеціальну (професійну) компетенцію, яка зокрема полягає у здатності до написання тексту науково-публіцистичного стилю за тематикою дисертаційного дослідження. А також розвиток вмінь реферування та анотування наукових текстів для забезпечення дотримання вимог академічної доброчесності.
Під час вивчення цієї дисципліни здобувачам пропонується розглянути алгоритм підготовки наукової статті до публікації: постановка мети публікації, пошук наукового видавництва, яке відповідає цій цілі, визначення (звуження) змістового наповнення статті, написання тексту статті за результатами попередньо проведеного дослідження, а також із дотриманням вимог видавництва, редагування тексту, листування з редакцією та ін. Зокрема, буде звернено особливу увагу на мовний компонент роботи над статтею. Окрім опрацювання загальних вимог до структури і композиції статті, здобувачі матимуть можливість розглянути особливості оформлення метаданих і списку використаних джерел.
ВД 418 – Практикум з формування іншомовної комунікативної компетентності
Дисципліна спрямована на формування визначених освітньо-науковою програмою загальних та фахових компетентностей серед здобувачів наукового ступеня доктора філософії.
Під час вивчення цієї дисципліни здобувачам пропонуються тексти, які описують процедуру підготовки та захисту дисертаційної роботи, етапи роботи над науковою та методологічною базою, створення та представлення презентації наукового дослідження. Навчальні матеріали забезпечують вироблення навичок читання спеціальної літератури зі словником, розуміння наукового тексту, створення монологічного висловлювання на теми за фахом і припускають самостійну форму роботи з подальшим контролем викладача. Практичним компонентом курсу є розвиток умінь анотування та реферування наукових статей з фаху для забезпечення дотримання вимог академічної доброчесності.
Тематика курсу: Університет. Бібліографічний опис. Структура дисертації. Анотування та реферування наукової статті. Етапи роботи над науковою та методологічною базою.